Hogyan zöldülhetnek az ásványvizes cégek?

Mennyire fontos a vásárlóknak, hogy környezettudatos cég termékét válasszák?

A hazai ásványvízgyártás egyik legfontosabb szereplője, a lajosmizsei Magyarvíz Kft. követve az olasz anyavállalat, a San Benedetto környezetvédelmi modelljét, már számos lépést tett a környezetünk védelméért. Csökkentették a PET palackok súlyát, így 2017-hez képest 10-12 százalékkal kevesebb műanyagot használnak fel az idén, a palackok 10 százaléka pedig újrafelhasznált alapanyagból készül. Ez az arány a következő 5 évben akár duplájára is növekedhet, az ágazati vállalásokkal összhangban.  Az ásványvízgyártáshoz szükséges energiát részben napelemek adják, a számítógép vezérelte automatikus palackozásnál szinte egyáltalán nincs a töltésből származó vízveszteség. Éves szinten több tonnával csökkentették a csomagolóanyagok mennyiségét azzal, hogy a Lidl Magyarország áruházaiba szállított termékeknél vékonyabb zsugorfóliát használhatnak, ez annak köszönhető, hogy nem kell a fóliára nyomtatni, ráadásul a festéket, mint természetidegen anyagot is sikerült mellőzni. A Magyarvíz a vásárlókat is szeretné ösztönözni a környezettudatosságra, ehhez praktikus tanácsokkal látja el a fogyasztókat a honlapján, a Mizse palackokon és a facebookon is, hiszen a szelektíven visszagyűjtött PET nem szemét, hanem alapanyag.

 „Nagyon sok feladatunk van még, de úgy gondolom, hosszabb távon csak azok a vállalatok és brandek maradnak meg a piacon, amelyek szem előtt tartják a fenntartható fejlődést. Kutatások azt mutatják, hogy minden második vásárló hisz abban, hogy vásárlási döntésével pozitívan befolyásolhatja a Föld védelmét. Ezzel nyomást gyakorolnak a vállalatokra, előnyben részesítve azokat a márkákat, amelyek kisebb ökológiai lábnyomot hagynak maguk mögött. Hosszabb távon tehát a zöld szemlélet megtérül egy márka, egy vállalat életében. Egy nemrégiben lezajlott konferencián elhangzott, hogy az emberek többsége első helyen a gyártókat, másodikon a kormányokat, harmadikon a kereskedőket, negyediken saját magukat teszik felelőssé bolygónk környezeti problémáiért. A megoldást elsősorban a gyártóktól és a kormányoktól várják. Szerintem az edukáció hihetetlenül fontos, de 10-20 éves hosszú folyamat, így kormányzati szabályozókkal gyorsabban célt lehetne érni” – fogalmazott Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi vezetője.

A vállalat az NN Ultrabalaton egyik fő támogatójaként segítséget nyújt ahhoz, hogy a futóverseny a kontinensünk legzöldebb tömegsport rendezvénye lehessen. 2020-ban a 60 váltóponton felhasznált, 61,5 ezer darab frissítésre felhasznált Primavera víz PET palackjai szelektíven össze lesznek gyűjtve, és hivatalos gyűjtőhelyen leadva azért, hogy ezek újrahasznosítva alapanyaggá váljanak, ne szemétté.

###

A Magyarvíz Kft. 2000-ben alakult, az ásványvíz kitermelése és forgalmazása 2002-ben kezdődött Lajosmizsén. A cég kezdetben döntően sajátmárkás termékeket állított elő és forgalmazott, mára a Primavera mellett két másik márkát is felépített és sikeresen forgalmaz: a Mizse (szénsavas, mentes, enyhe, ízesített variációk) és a Zafír ásványvizeket. A folyamatos fejlesztések és bővítések eredményeként számos szakmai és fogyasztói elismerésben részesültek, mint például a Mizsével a fogyasztók szavazatai alapján 2018-ban ismét elnyerte Az Év Terméke Díjat, megismételve a 2012-es és 2013-as sikereket. A vállalat kiemelt figyelmet fordít az egészség megőrzése és a sportolás köré szerveződő megmozdulásokra, ezért természetes ásványvizeivel folyamatosan támogat országos és regionális (pl. futó, triatlon) rendezvényeket, kosárlabda és kerékpáros szervezeteket, valamint kórházakat és egészségügyi intézményeket. A társaság 2018-as árbevétele nettó 8,878 milliárd forint volt, ami 368 millió liter – 249,2 millió palack – ásványvizet jelent (saját adatok alapján).

 

További információ: Magyarvíz Kft. (www.primaveraviz.hu/mizse); Kozák Krisztina, marketing vezető, +36-30/387-5339
Sajtókapcsolat: B&D ComMedia (www.commedia.hu); Dobre Kinga, partner, +36-20/9661-699, kinga.dobre@commedia.hu

Közzététel dátuma: 2019 október 21, hétfő
Publikálásért felelős: B&D Commedia Kft.
Címkék: Mizse ásványvíz, Magyarvíz Kft., PET palack, újrahasznosítás

További sajtóközlemények: B&D Commedia Kft.

Kismértékben csökkent az ásványvizes piac 2019-ben

A Magyarvíz növekedni tudott

Életmód

Trendjelentés a világ legnagyobb játékmustrájáról

Szülők, felkészülni, vigyázz, kész…!

Kultúra

Európa szerte sorra nyitnak a lakossági önkiszolgáló konténerparkok

Egy dán vállalat Magyarországról indulna tovább a térségben

Egyéb

Cég belépés
Cég regisztráció

Friss hírek

Népszerű közlemények

Friss címkék

járvány aszály WWF Magyarország vízelvezetés árvízvédelem vízgazdálkodás OMSZ időjárás Bérczi-Kovács Erika ELTE Szeszlér Dávid BME Gács András-díj Gács András-díj 2020 iTOLC iTOLC Nyelvvizsgaközpont iTOLC Digitális Nyelvvizsgaközpont Oktatási Hivatal Nyelvvizsga Akkreditációs Központ akkreditált nyelvvizsga Magyarvíz Kft Mizse ásványvíz ásványvíz Primavera Balog Zoltán JátékNet.hu JátékNet játék Őri Gergely játékkiállítás Investum Kft. TITAN Containers önkiszolgáló konténer Vértesszőlős Varga Pincészet Pezsgő Száraz pezsgő Varga Pezsgő Glencore Agriculture Hungary Kft Glencore magyarországi cégcsoport Cseresznye Péter Karrierhír kereskedelmi vezető Balck friday karácsony Black weekend Glencore Agriculture magyarországi cégcsoport integráció Csehország Juhász Csaba GINOP fejlesztés Badacsonyörs Ország Játéka 2019 JátékNet.hu Webáruház Kft. Ország Játéka OrszágJátéka2019 OrszágJátéka játszónap Magyarvíz Kft. PET palack újrahasznosítás mizse ásványvíz Helpynet Kft Helpynet alkalmazás segítségnyújtás Varga Pincészet Kft. Mundus Vini 2019 Aranyérem Varga Aranymetszés Bor Pannon Növényolajgyártó Kft Glencore Agriculture Hungary Kft. iskolakezdés óvodakezdés Foktő Uszód babilonkiado logico vargapincészet vargabor csabagyöngye szüret

Esküvő információ

Menyasszonyi ruhák, éttermek, fotós, limuzin, nászút ajánlatok: http://eskuvo.rongo.hu

Bridal Mirage

Kézműves esküvői kiegészítők, ahol azt kapsz amit te megálmodsz.

Weigert József esküvői fotós

Weigert József, a Weigert Images alapítója Magyarországon és külföldön egyaránt vállal esküvői fotózást.

Eternity Szalon

Gyönyörű menyasszonyi ruhák széles választéka két szinten az Eternity Szalonban - kedves kiszolgálás, ingyenes próbák, megfizethető árak

LaMariée Budapest

Budapest legnívósabb Premium dealer esküvői ruhaszalonja a világhírű PRONOVIAS márkának és kizárólagos forgalmazója a ROSA CLARA AIRE Barcelona és az ALMANOVIA vadonatúj kollekciójainak!

EsküvőTrend Esküvő Kiállítás Veszprém

Immár 7 alkalommal Veszprém megye legnagyobb esküvő kiállítása több mint 70 kiállítóval! Időpont: 2014. február 8-9. Helyszín: Lovassy László Sport Csarnok (8200 Veszprém, Cserhát lakótelep 11) eskuvotrend.com