A szélsőséges nyár az ásványvízforgalmat se kímélte, egyszerre tépázta meg és húzta fel

A forint árfolyamcsökkenése ezt az ágazatot is érinti

A Global Data nemzetközi piackutató szerint 2019. II. negyedévében a palackozott ásványvizek forgalma 7 százalékkal 363,8 millió literre csökkent a tavaly bázisidőszakhoz mérten, ami elsősorban a szélsőséges időjárásnak tudható be, de továbbra is Európa élmezőnyébe tartozunk az egy főre jutó fogyasztásban. A Magyarvíz Kft. nyári eladásaiban is vegyes volt a kép, de az idei első nyolc hónapban összességében a piaci csökkenéssel szemben 3 százalékos növekedést értek el, július pedig rekord eredményt hozott, olyannyira, hogy ez lett a vállalat 19 éves működésének legsikeresebb hónapja. A társaság év végére (ismét átlag feletti), 6 százalék növekedést prognosztizál.

2019. január-augusztus között a Magyarvíz Kft. 185,3 millió darab ásványvizet értékesített, ami 3 százalékkal magasabb az előző év első nyolc hónapjához képest. Ezen belül a legnagyobb növekedést az 1 literes palackokból érték el, amelyekből másfélszer több fogyott, mint tavaly ilyenkor. Ugyanezen időszakokat vizsgálva a 0,5 literes kiszereléseknél 14, a legkedveltebb 1,5 litereseknél pedig 5 százalékos volt a növekedés, amelyek a teljes forgalom 66 százalékát tették ki idén január-augusztusban. Továbbra is a zászlóshajó, a „család vizse”-ként ismert Mizse márka a legkeresettebb, és jelenleg 45 százalékot képvisel az összeladásban. Míg 2018-ban a május és az augusztus hónapokban teljesített a legjobban a Magyarvíz, addig 2019-ben a viharos, heves-esős időjárásnak köszönhetően épp ezen hónapok ásványvízértékesítési adatai lettek alacsonyabbak. Az egyébként is magas tavalyi bázist alapvetően nehéz lett volna elérniük, de az időjárás még kevésbé kedvezett az ásványvíz eladásoknak. Ezek ellenére soha nem látott csúcsot döntött a cég idén júliusban, amikor 40 százalékos emelkedést ért el a 2018. júliusihoz képest, és ezzel működésének legnagyobb értékesített mennyiségét realizálta 1 hónap alatt.

 

Kilátások a víz áráról
A hazai ásványvizek árát ma három fő tényező befolyásolja: a forint árfolyama, a disztribúciós és a bérköltségek. Az ágazatra jellemzően – így a Magyarvíznél is – a költségek legnagyobb részét a külföldről származó alapanyagok teszik ki, ám a gyártók árbevétele forintban realizálódik. Jelenleg a költségek döntően euróban, dollárban jelentkeznek, ennek köszönhetően a forint mostani gyengülése nem várt mértékben növeli az alapanyagok árát, amit az ásványvizes cégek kénytelenek érvényesíteni az eladási áraikban. A második költséghelyen a disztribúció áll, mivel nagy térfogatú, alacsony egységárú termékről van szó, így drága a szállítása, de jelentősek az adók és a környezetvédelmi termékdíj is. A Magyarvíznél a harmadik ár-befolyásoló helyen a bérköltségek állnak, mert a világszínvonalú gyártási folyamataik automatizáltak, robotizáltak, a zárt rendszernek köszönhetően az ásványvíz emberi kéz érintése nélkül jut el a kútból a palackba.

„A Global Data piaci prognózisa éves szinten 2019-re mindössze 1 százalék forgalomnövekedésről szól, ám a Magyarvíz Kft. ez év végéig összesen 265 millió darab ásványvíztermék értékesítésével számol – a tavalyi 250 millióshoz képest –, ami 6%-os növekedést hozna. E tekintetben a következő években (2020-2021-re) Magyarországon további növekedés várható a piackutató szerint, aminek oka a hazai turizmus, különösen a HORECA szegmens erős növekedési potenciálja. Valamint, mert a vásárlók szeretik gyorsan és könnyedén oltani a szomjukat, azaz a kényelmi termékek további térnyerése látható hosszú távon” – mondta Balog Zoltán, a cég kereskedelmi igazgatója.

###

A Magyarvíz Kft. 2000-ben alakult, az ásványvíz kitermelése és forgalmazása 2002-ben kezdődött Lajosmizsén. A cég kezdetben döntően sajátmárkás termékeket állított elő és forgalmazott, mára a Primavera mellett két másik márkát is felépített és sikeresen forgalmaz: a Mizse (szénsavas, mentes, enyhe, ízesített variációk) és a Zafír ásványvizeket. A folyamatos fejlesztések és bővítések eredményeként számos szakmai és fogyasztói elismerésben részesültek, mint például a Mizsével a fogyasztók szavazatai alapján 2018-ban ismét elnyerte Az Év Terméke Díjat, megismételve a 2012-es és 2013-as sikereket. A vállalat kiemelt figyelmet fordít az egészség megőrzése és a sportolás köré szerveződő megmozdulásokra, ezért természetes ásványvizeivel folyamatosan támogat országos és regionális (pl. futó, triatlon) rendezvényeket, kosárlabda és kerékpáros szervezeteket, valamint kórházakat és egészségügyi intézményeket. A társaság 2018-as árbevétele nettó 8,878 milliárd forint volt, ami 368 millió liter – 249,2 millió palack – ásványvizet jelent (saját adatok alapján).

 

További információ: Magyarvíz Kft. (www.primaveraviz.hu/mizse); Kozák Krisztina, marketing vezető, +36-30/387-5339
Sajtókapcsolat: B&D ComMedia (www.commedia.hu); Béres Anikó, ügyvezető igazgató, +36-20/9434-143, aniko.beres@commedia.hu

Közzététel dátuma: 2019 szeptember 30, hétfő
Publikálásért felelős: B&D Commedia Kft.
Címkék: Magyarvíz Kft., ásványvíz, mizse ásványvíz

További sajtóközlemények: B&D Commedia Kft.

Az önkormányzatok új megoldást találtak a kényelmünkért, biztonságunkért

Egy ingyenes applikáció sokaknak segíthet

Életmód

Németországban kiosztották az év utolsó nagy borversenyének díjait

Még soha nem nyert magyar pincészet 16 aranyérmet külföldi nagy borversenyeken egyetlen év alatt

Életmód

Iskola- és óvodakezdéshez nyújt segítséget a foktői növényolajgyár

Több mint 140 óvodás és iskolás számára adott ma át évindító eszközcsomagot a foktői régió hat intézményében a Pannon növényolajgyár nevében Takács István gyárigazgató.

Egyéb

Cég belépés
Cég regisztráció

Friss hírek

Népszerű közlemények

09/30 A szélsőséges nyár az ásványvízforgalmat se kímélte, egyszerre tépázta meg és húzta fel

Friss címkék

csabagyöngye szüret duális képzés felsőoktatás At Work Kft. Vienna Test System Motiment Kft. Expertment irodai munkafolyamat Varga Pincészet Egri Bortermelő díj Tankcsapda T30 Körszínpad Aréna Turné Tankcsapda A kendőzetlen igazság A kendőzetlen igazság TANKCSAPDA - Liliput Hollywood Pünkösdi Rallycross hétvége Hankook Racer Cup RX Máriapócs HRC 2019 globális felmelegedés korall WWF Magyarország óceánok világnapja Szállítmányozás napja Szállítmányozás napja 2019 zsámbéki driving camp Driving Camp Orbico Hungary Kft. LNG tartály Shell LNG kút cseppfolyósított földgáz szakmai konferencia OTP Egészségpénztár támogatás táppénz kiegészítés álláskeresési támogatás . jelzáloghitel támogatás gluténmentes élelmiszerek Feszt!Eger Feszt!Eger 2019 Eger Bolyki-völgy Varga Pincészet Kft Varga Bor Monde Selection Hankook Racer Cup Slovakiaring HRC Rallycross ELTE Gács András-díj Gács András-díj 2019 Elekes Márton Elekes Márton Gács András-díj matematikus egyetemi matematikaoktatás matematikaoktatás KÜRT Zrt. Fajbook.hu Fotózás Máté Bence Mizse ásványvíz Zölt üzenetek varga pincészet varga bor Magyarvíz Kft Év terméke díj HTC VIVE VIVE WAVE platform HTC Europe HTC VR headset Vive Focus Plus HTC Vive Focus Plus WWF Duna vízvédelem természetvédelem vizesélőhely OTP Nyugdíjpénztár

Esküvő információ

Menyasszonyi ruhák, éttermek, fotós, limuzin, nászút ajánlatok: http://eskuvo.rongo.hu

Bridal Mirage

Kézműves esküvői kiegészítők, ahol azt kapsz amit te megálmodsz.

Weigert József esküvői fotós

Weigert József, a Weigert Images alapítója Magyarországon és külföldön egyaránt vállal esküvői fotózást.

Eternity Szalon

Gyönyörű menyasszonyi ruhák széles választéka két szinten az Eternity Szalonban - kedves kiszolgálás, ingyenes próbák, megfizethető árak

LaMariée Budapest

Budapest legnívósabb Premium dealer esküvői ruhaszalonja a világhírű PRONOVIAS márkának és kizárólagos forgalmazója a ROSA CLARA AIRE Barcelona és az ALMANOVIA vadonatúj kollekciójainak!

EsküvőTrend Esküvő Kiállítás Veszprém

Immár 7 alkalommal Veszprém megye legnagyobb esküvő kiállítása több mint 70 kiállítóval! Időpont: 2014. február 8-9. Helyszín: Lovassy László Sport Csarnok (8200 Veszprém, Cserhát lakótelep 11) eskuvotrend.com