Az önkormányzatok új megoldást találtak a kényelmünkért, biztonságunkért

Egy ingyenes applikáció sokaknak segíthet

Világszerte évről évre nő a smart, azaz okos városok és települések száma, ezzel egyidőben Magyarországon is terjednek azok az informatikai fejlesztések, amik ebbe az irányba mutatnak. Budapest II., VII., VIII. és XXIII. kerületei, valamint több vidéki település is letette a voksát lakosaik kényelmének, biztonságának növelése mellett, ehhez ad támogatást a HelpyNet rendszere. A HelpyNet egy olyan magyar alkalmazás, ami a hazai önkormányzatok igényeire szabva lehetővé teszi a lakosoknak a kényelmesebb ügyintézést, illetve bajba jutásnál a gyors segítségkérést, segítségnyújtást. A rendszer egy mobilapplikáción keresztül összeköti a település lakosait a háttérben működő szervezetekkel (pl. közműszolgáltatók), illetve riasztás vagy bejelentés esetén azonnali segítséget nyújthat 0-24 órában. A HelpyNet városüzemeltetési modulját országszerte közel 20 önkormányzat működteti – többek között a Pest megyei Telkiben –, jelenleg összesen 14 ezer regisztrált felhasználóval.

„Budapest VII. kerülete belvárosi elhelyezkedéséből adódóan rendkívül nagy átmenő forgalmat bonyolít, emellett a legsűrűbben lakott városrész a fővárosban. Erzsébetváros továbbá az egyik legkedveltebb úti cél a turisták körében, becslések szerint 2018-ban 1,5 millió vendégéjszakát töltöttek el itt az ide látogatók. Ezt is figyelembe véve 2010-ben Erzsébetváros Önkormányzata célul tűzte ki a közbiztonságának javítását, így a 2011-ben létrehozott Erzsébet Terv fejlesztési program egyik fontos elemévé is vált. Az emberek biztonságérzetének javítása egy komplex feladat, hiszen számos olyan területet kellett fejleszteni, melyek együttesen segítenek a közbiztonsági problémák megoldásában. Kerületünk mindig is nyitott volt az innovatív megoldásokra, és a XXI. század követelményeinek megfelelve egy mobiltelefonon elérhető ingyenes segélyhívó rendszer bevezetése mellett döntöttünk, így esett a választásunk a HelpyNetre. Az ingyenes segélyhívórendszer célcsoportja elsősorban azok az idősek, akik leginkább külső segítségre szorulhatnak, de természetesen a fiatalabb korosztály is hasznát veheti” – nyilatkozta Vattamány Zsolt polgármester.

A II. kerületben az ott élők biztonságának növelése mellett városrendészeti és közterületi ellenőrzésekre, az itt történt események nyilvántartására is használják a HelpyNetet, és nem utolsó sorban a lakossági igényekre, bejelentésekre való reagálási idő is rövidül.

„Kerületünkben jelenleg a rendőri, városrendészeti, közterület-felügyelői létszám kisebb, mint amekkorára szükségünk lenne. Ez azt eredményezi, hogy egyes ügyintézéseknél a reagálási idő túl hosszúra nyúlik” – mondta el dr. Vajthó Gábor tanácsadó, majd hozzátette: „Az idősek számára gyakran gondot okoz, hogy problémájukat időben jelezhessék az illetékes hatóságoknak. Azt is fontosnak tartjuk, hogy a szülők, nagyszülők nyugodtabban tudják távol maguktól gyermekeiket, unokáikat, így biztosak lehetnek abban, hogy ha bármi történik, arról ők is és az illetékes hatóságok is azonnal értesülhetnek. Ugyanez nyugalmat, biztonságérzetet ad a gyermekeknek is. A különböző esetekben reagálni képes szervezet kellő információ hiányában nem lehet igazán hatékony, de ehhez korszerű informatikai háttér kell. Úgy vélem, hogy egy jól működő önkormányzat mindent megtesz azért, hogy lakói kényelmét, általános biztonságérzetét javítsa. A HelpyNet mindezekben segítséget ad, de döntő szempont volt az is, hogy a lakosainknak ezek a szolgáltatások ingyenesen elérhetőek lehessenek”.

Vincek Tibor szerint eddig sok előnyét kihasználták a rendszernek – fő terület a közterületek ellenőrzése, illetve az események nyilvántartása, valamint szükség esetén ezek visszakeresése –, de a végcél még messze van. A II. kerület Városüzemeltetési Igazgatóságának osztályvezetője úgy véli, hogy már az indításnál is hatékony volt a HelpyNet, de igazán akkor válik sikeressé, ha elérik a fejlesztések azon szintjét, amikor minden felhasználó rutinból tudja majd kezelni. Választásuk azért esett erre a rendszerre, mert az eredeti alkalmazáshoz képest ez volt szabadon alakítható, és a cég az önkormányzat minden új igényét is be tudja illeszteni a modulba.

Telkiben 2019-ben vezették be a HelpyNetet, itt a lakosok száma mindössze 4200 fő.

„Önkormányzatunk minden területen igyekszik előrelépni a korszerű és a kor szellemében fejlesztett megoldások felé. Egy kis önkormányzat lehetőségei korlátozottak, de feladatok és jó megoldások is bőven vannak, csak párosítani kell őket. Nálunk elsősorban a közterületen észlelhető problémák, állandó feladatok megoldásába vontuk be a HelpyNet szolgáltatási fejlesztéseit. Behajtási engedélyek, közterület foglalások vannak az első helyen. Számunkra két dolog volt a legmeggyőzőbb érv a HelpyNet mellett, az első a modularitás, a második pedig az a fejlesztői szándék és szemlélet, amellyel együttműködünk a modulok fejlesztésében vagy akár új feladatmodul létrehozásában. Ez a probléma-centrikus, innovatív hozzáállás számunkra a legfontosabb” – ad bepillantást a település informatikai fejlesztésébe Deltai Károly polgármester.

A HelpyNet 0-24 órában elérhető, bajba jutásnál, segítségkérésnél jelenleg három nyelven használható (magyar, angol, német), a bejelentéskor az applikációban kiválasztott nyelven kap választ a bejelentő. Az önkormányzatokhoz minden esetben magyar nyelven jut el a hívás, értesítés, a hivatalhoz érkezést követően azonnal továbbítódik az illetékes hatósághoz, szervezethez. 

###

HelpyNet Kft. (www.helpynet.com)

A 2013 óta működő HelpyNet innovatív, új generációs, mobilapplikáció alapú, eseményvezérelt kapcsolattartó rendszerek tervezője és fejlesztője, amely hatékonyan digitalizálja és automatizálja az üzleti folyamatokat. A HelpyNet ma már nemcsak hozzájárul az ügyfelek komfortérzetének növeléséhez (UX), de lehetővé teszi a kétirányú valós idejű kommunikációt különféle vállalatok, szolgáltatók – például biztosítók, közműszolgáltatók, városüzemeltetési feladatokat ellátó szervezetek – belső ügyviteli rendszerei, és felhasználói között, minden helyzetben.

Fő tevékenységük a digitalizált ügyfél- és diszpécserszolgálati platformok és appok tervezése, forgalmazása. Az integrálható, felhő és mobil (app) alapú technológia, ún. eseményvezérelt kapcsolattartó megoldást jelent segélyhívások, bejelentések, illetve ezzel kapcsolatos szolgáltatások automatikus és digitális menedzselésére.

 

Közzététel dátuma: 2019 szeptember 11, szerda
Publikálásért felelős: B&D Commedia Kft.
Címkék: Helpynet Kft, Helpynet alkalmazás, segítségnyújtás

További sajtóközlemények: B&D Commedia Kft.

Németországban kiosztották az év utolsó nagy borversenyének díjait

Még soha nem nyert magyar pincészet 16 aranyérmet külföldi nagy borversenyeken egyetlen év alatt

Életmód

Iskola- és óvodakezdéshez nyújt segítséget a foktői növényolajgyár

Több mint 140 óvodás és iskolás számára adott ma át évindító eszközcsomagot a foktői régió hat intézményében a Pannon növényolajgyár nevében Takács István gyárigazgató.

Egyéb

Közeledik az iskolakezdés – mit tehet a szülő, hogy gyermeke jól vegye az ezzel járó akadályokat?

Hamarosan indul az új tanév, szeptemberben közel 90 ezer elsőosztályos kezdi el az általános iskolát. A szülők többségét az foglalkoztatja, hogy 6 éves kisgyermeke vajon elég felkészülten...

Egyéb

Cég belépés
Cég regisztráció

Friss hírek

Népszerű közlemények

09/03 Iskola- és óvodakezdéshez nyújt segítséget a foktői növényolajgyár
09/11 Az önkormányzatok új megoldást találtak a kényelmünkért, biztonságunkért
09/06 Németországban kiosztották az év utolsó nagy borversenyének díjait

Friss címkék

Expertment irodai munkafolyamat Varga Pincészet Egri Bortermelő díj Tankcsapda T30 Körszínpad Aréna Turné Tankcsapda A kendőzetlen igazság A kendőzetlen igazság TANKCSAPDA - Liliput Hollywood Pünkösdi Rallycross hétvége Hankook Racer Cup RX Máriapócs HRC 2019 globális felmelegedés korall WWF Magyarország óceánok világnapja Szállítmányozás napja Szállítmányozás napja 2019 zsámbéki driving camp Driving Camp Orbico Hungary Kft. LNG tartály Shell LNG kút cseppfolyósított földgáz szakmai konferencia OTP Egészségpénztár támogatás táppénz kiegészítés álláskeresési támogatás . jelzáloghitel támogatás gluténmentes élelmiszerek Feszt!Eger Feszt!Eger 2019 Eger Bolyki-völgy Varga Pincészet Kft Varga Bor Monde Selection Hankook Racer Cup Slovakiaring HRC Rallycross ELTE Gács András-díj Gács András-díj 2019 Elekes Márton Elekes Márton Gács András-díj matematikus egyetemi matematikaoktatás matematikaoktatás KÜRT Zrt. Fajbook.hu Fotózás Máté Bence Mizse ásványvíz Magyarvíz Kft. Zölt üzenetek ásványvíz varga pincészet varga bor Magyarvíz Kft Év terméke díj HTC VIVE VIVE WAVE platform HTC Europe HTC VR headset Vive Focus Plus HTC Vive Focus Plus WWF Duna vízvédelem természetvédelem vizesélőhely OTP Nyugdíjpénztár TargetEx Kft. RNS bontó enzim RNáz inhibitor molekuláris biológia molekuláris diagnosztika

Esküvő információ

Menyasszonyi ruhák, éttermek, fotós, limuzin, nászút ajánlatok: http://eskuvo.rongo.hu

Bridal Mirage

Kézműves esküvői kiegészítők, ahol azt kapsz amit te megálmodsz.

Weigert József esküvői fotós

Weigert József, a Weigert Images alapítója Magyarországon és külföldön egyaránt vállal esküvői fotózást.

Eternity Szalon

Gyönyörű menyasszonyi ruhák széles választéka két szinten az Eternity Szalonban - kedves kiszolgálás, ingyenes próbák, megfizethető árak

LaMariée Budapest

Budapest legnívósabb Premium dealer esküvői ruhaszalonja a világhírű PRONOVIAS márkának és kizárólagos forgalmazója a ROSA CLARA AIRE Barcelona és az ALMANOVIA vadonatúj kollekciójainak!

EsküvőTrend Esküvő Kiállítás Veszprém

Immár 7 alkalommal Veszprém megye legnagyobb esküvő kiállítása több mint 70 kiállítóval! Időpont: 2014. február 8-9. Helyszín: Lovassy László Sport Csarnok (8200 Veszprém, Cserhát lakótelep 11) eskuvotrend.com