Trendkövetők vagyunk? Lassan, de nő a szénsavmentes ásványvizek aránya

A Mizse és a Primavera tovább erősödik, orrhosszal a piac előtt

A magyar ásványvízpiac a Nielsen legfrissebb elemzése* szerint 2018. január-szeptember között 5,8%-os növekedést ért el a tavalyi azonos időszakhoz képest, az értékesített darabszámokat tekintve. Ehhez jelentősen hozzájárult a Magyarvíz Kft. is: az átlagnövekedés közel kétszeresét érték el, és ezzel a dobogó legfelső fokán állnak a márkázott termékek piacán. Hazánkban a szénsavmentes ásványvíz fogy a legjobban a nyugat-európai trendeket követve.

A Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint az ásványvízeladási adatokat vizsgálva, az első 9 hónapban a hazai gyártók közül a legnagyobb arányú növekedést a Magyarvíz Kft. mutatta fel 2018-ban: az eladott palackok mennyisége 11%-kal volt magasabb, mint a tavalyi január-szeptemberi időszakban (literben ez 11,7%-kal jelent többet). Ehhez főként a zászlóshajó Mizse 11%-os és az új külsőt öltött Primavera 18%-os (vagyis a piaci átlagnál háromszor nagyobb) növekedése járult hozzá. Eközben a fenti időszakot vizsgálva a magyar ásványvízpiac az eladott palackok számát tekintve mindössze 5,8%-ot, literben pedig csupán 4,5%-ot tudott erősödni. A piackutató gyártói- és sajátmárkás termékeket vizsgáló elemzése a Magyarvíz Kft. növekedési teljesítményét mutatta ki a legjobbnak a hazai ásványvízgyártók közül – értékben, literben és darabszámban egyaránt –; a márkák „dobogójának” második fokán pedig a Mizse áll, 10% piacrészesedéssel (a literenkénti eladást vizsgálva).

„A teljes portfoliónkat nézve 2018-ban a hektikus időjárás bosszúságot és gyors döntéseket, ugyanakkor rekordokat is hozott. A májusi és augusztusi forgalmunk például kiemelkedően jól alakult. Egyrészt beigazolódott a tavaszi Primavera arculatváltás létjogosultsága és a saját fejlesztésű szögletes palackjaink is sikeres fogadtatásra találtak. Másrészt az esős július után beköszöntő extrém augusztusi melegben egyre többen választottak Mizsét és Primaverát, és ezzel a valaha volt legsikeresebb hónapunk ez az augusztus lett, amikor a tíz évvel ezelőtti nyári hónap mennyiségének közel hatszorosát vitték haza a fogyasztóink” – mondta Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója.

A Nielsen elemzésében a január-szeptemberi időszakot vizsgálva a szénsavmentes ásványvizek mennyiségi részaránya tovább nőtt és a piacon jelenleg 46,1%, a szénsavasoké 41,8%-ra csökkent, az ízesítetteké változatlanul 12,1%. A cég saját adatai hasonló tendenciát mutatnak, ám még jelentősebb mértékben a mentesek erősödése látszik: a Magyarvíz szénsavmentes termékei most 54%-át adják a cég teljes forgalmának, ami közel 25%-kal több a tavalyi megoszlásnál. A termékskálájukból továbbra is a 1,5 literes kiszerelések fogytak a legjobban (2018-ban 18%-kal nőtt a volumen a tavalyi első 9 hónaphoz képest), de a 0,5 literesek már 44%-kal teljesítettek jobban. A legkeresettebbek a „kis” palackos Mizse és Primavera voltak: idén szeptemberben a félliteres Primaverából 32%-kal, Mizse ásványvízből pedig 67%-kal több fogyott, mint tavaly szeptemberben – ezzel a cég 0,5-ös kiszereléseinek összforgalma terven felüli, 29%-os növekedést ért el a két év összevetésében. Balog Zoltán hozzátette: „Magyarországon a fél- és egyliteres ásványvizek részaránya még nem éri el a nyugat-európai átlagot, de a trendeket követve dinamikus fejlődést mutatnak”.

2018 szeptembere a Nielsen összesítésében a közel 9,5 millió palack ásványvíz értékesítése révén 15% forgalomnövekedést hozott a kft.-nek a tavalyi azonos hónaphoz képest. A Magyarvíz várakozásai szerint ugyanezt a mennyiségnövekedést – a prognosztizált piaci átlagnövekedést jelentősen túlszárnyalva – az év végi záráskor is tartani fogják, ami 30 millió palack többleteladást jelentene az elmúlt évhez képest.

###

A Magyarvíz Kft. 2000-ben alakult, az ásványvíz kitermelése és forgalmazása 2002-ben kezdődött Lajosmizsén. A cég kezdetben döntően sajátmárkás termékeket állított elő és forgalmazott, mára a Primavera mellett két másik márkát is felépített és sikeresen forgalmaz: a Mizse (szénsavas, mentes, enyhe, ízesített variációk) és a Zafír ásványvizeket. A folyamatos fejlesztések, bővítések eredményeként számos szakmai és fogyasztói elismerésben részesültek, mint pl. a Mizsével a fogyasztók szavazatai alapján elnyert Év terméke díjak. Kiemelt figyelmet fordít az egészség megőrzése, a sportolás köré szerveződő megmozdulásokra, ezért természetes ásványvizeivel országos és regionális (pl. futó, triatlon) rendezvényeket, kosárlabda és kerékpáros szervezeteket, kórházakat és egészségügyi intézményeket támogat. A társaság 2017-es árbevétele nettó 7,3 milliárd forint volt – ez 335 millió liter, 219,3 millió palack ásványvizet jelent (saját adatok).

 

További információ: Magyarvíz Kft. (www.primaveraviz.hu/mizse); Kozák Krisztina, marketing vezető, +36-30/387-5339
Sajtókapcsolat: B&D ComMedia (www.commedia.hu); Béres Anikó ügyvezető, +36-20/943-4143, aniko.beres@commedia.hu

 

* Forrás: Nielsen Kiskereskedelmi Index – Teljes Magyarország, darabeladások az ásványvizek piacán a 2017. január–szeptember és 2018. január–szeptember közötti időszakra vonatkozó adatok szerint, a Magyarvíz Kft. számára szállított adatok alapján.

Közzététel dátuma: 2018 október 29, hétfő
Publikálásért felelős: B&D Commedia Kft.
Címkék: magyarvízkft, primavera, mizse, ásványvíz

További sajtóközlemények: B&D Commedia Kft.

Kismértékben csökkent az ásványvizes piac 2019-ben

A Magyarvíz növekedni tudott

Életmód

Trendjelentés a világ legnagyobb játékmustrájáról

Szülők, felkészülni, vigyázz, kész…!

Kultúra

Európa szerte sorra nyitnak a lakossági önkiszolgáló konténerparkok

Egy dán vállalat Magyarországról indulna tovább a térségben

Egyéb

Cég belépés
Cég regisztráció

Friss hírek

Népszerű közlemények

Friss címkék

járvány aszály WWF Magyarország vízelvezetés árvízvédelem vízgazdálkodás OMSZ időjárás Bérczi-Kovács Erika ELTE Szeszlér Dávid BME Gács András-díj Gács András-díj 2020 iTOLC iTOLC Nyelvvizsgaközpont iTOLC Digitális Nyelvvizsgaközpont Oktatási Hivatal Nyelvvizsga Akkreditációs Központ akkreditált nyelvvizsga Magyarvíz Kft Mizse ásványvíz ásványvíz Primavera Balog Zoltán JátékNet.hu JátékNet játék Őri Gergely játékkiállítás Investum Kft. TITAN Containers önkiszolgáló konténer Vértesszőlős Varga Pincészet Pezsgő Száraz pezsgő Varga Pezsgő Glencore Agriculture Hungary Kft Glencore magyarországi cégcsoport Cseresznye Péter Karrierhír kereskedelmi vezető Balck friday karácsony Black weekend Glencore Agriculture magyarországi cégcsoport integráció Csehország Juhász Csaba GINOP fejlesztés Badacsonyörs Ország Játéka 2019 JátékNet.hu Webáruház Kft. Ország Játéka OrszágJátéka2019 OrszágJátéka játszónap Magyarvíz Kft. PET palack újrahasznosítás mizse ásványvíz Helpynet Kft Helpynet alkalmazás segítségnyújtás Varga Pincészet Kft. Mundus Vini 2019 Aranyérem Varga Aranymetszés Bor Pannon Növényolajgyártó Kft Glencore Agriculture Hungary Kft. iskolakezdés óvodakezdés Foktő Uszód babilonkiado logico vargapincészet vargabor csabagyöngye szüret

Esküvő információ

Menyasszonyi ruhák, éttermek, fotós, limuzin, nászút ajánlatok: http://eskuvo.rongo.hu

Bridal Mirage

Kézműves esküvői kiegészítők, ahol azt kapsz amit te megálmodsz.

Weigert József esküvői fotós

Weigert József, a Weigert Images alapítója Magyarországon és külföldön egyaránt vállal esküvői fotózást.

Eternity Szalon

Gyönyörű menyasszonyi ruhák széles választéka két szinten az Eternity Szalonban - kedves kiszolgálás, ingyenes próbák, megfizethető árak

LaMariée Budapest

Budapest legnívósabb Premium dealer esküvői ruhaszalonja a világhírű PRONOVIAS márkának és kizárólagos forgalmazója a ROSA CLARA AIRE Barcelona és az ALMANOVIA vadonatúj kollekciójainak!

EsküvőTrend Esküvő Kiállítás Veszprém

Immár 7 alkalommal Veszprém megye legnagyobb esküvő kiállítása több mint 70 kiállítóval! Időpont: 2014. február 8-9. Helyszín: Lovassy László Sport Csarnok (8200 Veszprém, Cserhát lakótelep 11) eskuvotrend.com