A vinyl trendi!

Előretör a műanyag alapú melegburkolatok új generációja

A Diego becslése szerint a 2018-as padlótrendek közül kiemelkedő vinyl néhány éven belül átalakítja a melegburkolatok hazai piacát: a cég termékkörén belül jelenleg 45 és 32 százalékot képviselő fa- és szőnyegburkolatok forgalmi részesedése csökkenni fog a vinylpadló javára, amelynek értékesítése Magyarországon már jelentős növekedésnek indult. A négy országban működő franchise hálózat 1998 óta forgalmaz tekercses vinyl terméket (PVC), 2015 óta pedig a modul vinyl családot (LVT). Ezek új generációja – az új technológiának és felületkezelésnek, valamint annak köszönhetően, hogy egyesíti a fa- vagy csempehatású megjelenést a vízállósággal, hőszigeteléssel –, egyre nagyobb teret hódít.

A melegburkolatok közül a vinyl jelentős erősödésbe kezdett, mert tulajdonságai miatt már most komoly alternatívája a laminált padlónak vagy a padlószőnyegnek. Gondoljunk csak arra, hogy a hidegburkolatok (pl. a kerámialapok) ridegsége vagy a fugák tisztántartása, gyors elszíneződése milyen dilemmát szül a burkolat kiválasztásakor. Ezért akár a vizes helyiségekben (konyha, fürdőszoba), az előszobában, de még a hálószobában és a nappaliban is egyre többen választják ezt a „csodaburkolatot”. 

A vinyl-sztori: a linóleum (természetes alapú műanyag) 1844-ben lett ismert, majd 1912-től kezdték gyártani a mesterséges eljárással előállított PVC-t (polivinilklorid), amelynek ipari termelése az első világháború igényeire válaszul később rohamosan beindult. Ezek 3. generációja a vinyl, amely például rugalmassága, élethű mintázata miatt elsősorban padlóburkoló anyagok alapjául szolgál. 

Vízálló, hőszigetelő, zajelnyelő képessége és magas kopásállósága miatt egyre kedveltebb a vinylpadló, hisz a nedves, párás helyiségekben is elérhető a parketta melegségének érzete is. Felületi kidolgozottsága révén egységes összkép alakítható ki a három különféle mintázattal, amelyek a fahatású (kb. 80%, ez a legáltalánosabb, köztük pl. a laminált padlóra megszólalásig hasonlító darabok); design stílusú (kb. 15%, a legdinamikusabban fejlődő csoport), ami a mediterrán kevert csempék összhatását nyújtja; és a kőhatású (kb. 5%, közkedveltek és trendik, mint a csiszolt beton vagy a cementlap látványát idéző) változatok. A puha műanyag alapok miatt praktikusan vágható-illeszthető, könnyű a tisztántartása, padlófűtés felett is alkalmazható, és magas járáskomforttal rendelkezik. Mindezekért az otthonokban leginkább a kisgyerekes, családos vásárlók preferálják, de a választékban vannak speciális, pl. járművek, közintézmények vagy éppen balettermek burkolatának kiválóan alkalmas darabok is.

Két kivitelben érhetők el: a tekercses, ami méretre szabható (2-3-4 m széles, akár filc hátlapos) és a modulos (klikkes, öntapadós, ragasztós) változatban, ami a laminált padlóhoz hasonlóan panelekből áll és gyorsan lehelyezhető. A harmonikus és komplex lakótér-hatást a színazonos kiegészítők (mint pl. a szegélyléc) is segítik. (A tekercsben kapható burkolatok négyzetméterára 1 299-2 999 forint között mozog, míg a modulos megoldások esetén az ár 2 999-8 999 forint között van.) 

A Szlovákiában és Csehországban a hazainál is nagyobb ismertségnek örvendő vinyl kategória értékesített mennyisége évente duplázódott a Diegonál. A társaság tapasztalatait, közép-európai értékesítési tendenciáját figyelembe véve ez a tendencia várhatóan 2018-ban is folytatódik: prognózisa szerint ez a termékcsoport eléri a 7%-os részesedést, és a közeljövőben további növekedésre számíthat.

###

A Diego Kft. 1992-ben alakult, 1996-tól építi és bővíti nemzetközi franchise hálózatát. Ma 152 áruház működik a magyarországi (98) boltok mellett Szlovákiában (19), Romániában (34) és Csehországban (1), így a vásárlók mind a négy országban azonos árszinten és szolgáltatási színvonalon találkoznak a Diego termékkínálatával. A padlóburkoló szakkereskedő láncból az évek során lakberendezési áruházhálózattá vált Diego meghatározó szerepet tölt be a Kárpát-medence darab- és padlószőnyeg, vinyl és laminált padló, függöny, tapéta és ezek kiegészítő termékeinek piacán. A Diego Magyarország egyik legismertebb márkája, ismertsége meghaladja a 90%-ot, a fogyasztók körében készült korábbi felmérések alapján. A cég számos szakmai elismerésben részesült, mint pl. többszörös MagyarBrands és Superbrands díjas, Az Év Franchise hálózata és átvevője, valamint a Külföldön sikeresen terjeszkedő hazai hálózat címek birtokosa, 2015-ben megkapta a Best Franchisee of the World nemzetközi kitüntetést és ötször nyerte el a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban díjat. A társaság központi telephelye és logisztikai központja Dabason van, itt több mint 200 munkatársat foglalkoztat, de a teljes franchise hálózatban közel 1 500 fő dolgozik Diego színekben. 

További információ: Diego Kft. (www.diego.hu), Filó Angéla Katalin marketing igazgató (+36-29/567-207; filo.angela@diego.hu)

Közzététel dátuma: 2018 április 26, csütörtök
Publikálásért felelős: B&D Commedia Kft.
Címkék: Diego Kft., Diego, vinyl, melegburkolat, burkolat

További sajtóközlemények: B&D Commedia Kft.

Napelemes erőművet épített a Terrán a bólyi üzemének ellátására

A gyártástechnológiában is piacvezető Terrán Cégcsoport olyan napelemparkot hozott létre a Baranya megyei Bólyban, amelynek segítségével napenergiából tudják biztosítani cserépgyártó...

Gazdaság

Magyarvíz: kánikulában is a piac előtt, környezettudatosan

Két hónap alatt több ásványvíz fogyott, mint tíz éve egész évben

Életmód

Idén egy olaszrizling lett az ország legjobb fehérbora – pedig néhány éve még nem tekintettük prémium fajtának

...

Életmód

Cég belépés
Cég regisztráció

Friss hírek

Népszerű közlemények

09/05 Napelemes erőművet épített a Terrán a bólyi üzemének ellátására
08/27 WWF-jelentés: krízishez vezethet a folyók alulértékelése
08/31 Bemutatkozik a HTC U12 life – magával ragadó élmény, kedvező áron
08/27 Légkondival zaklatnak a lapátra tett férfiak - G DATA

Friss címkék

fenntarthatóság ökológiai lábnyom Túlfogyasztás Világnapja élelmiszerpazarlás túlfogyasztás Nandafalva hindu templom Bharata Kultúrtér nyugdíj öngondoskodás polimeráz technológia polimeráz Hot-Start polimeráz biotechnológia TargetEx Kft. DNS polimeráz biomarker Art of Danube kiállítás Association for Wildlife Protection AWP Vadvédő Egyesület VALYO - Város és Folyó Egyesület vargapincészet olaszrizling országosborverseny borászat csabagyöngye szüret beerides carsharing utazás Európai Környezetvédelmi Ügynökség Víz Keret Irányelv EU Víz Keret Irányelv Nagy Ugrás WWF Nagy Ugrás WWF Nagy Ugrás 2018 Szemfüles Kft. pislogás alkalmazás egészség szemszárazság Diego Diego Kft. Balatonlelle üzletnyitás Starbucks kávézó Starbucks Debrecen Starbucks Debrecen Starbucks Fórum bevásárlóközpont Starbucks Debrecen Fórum bevásárlóközpont G Data Android féreg ADB féreg Android ADB féreg Android Debug Bridge Android Debug Bridge worm Android Debug Bridge malware ADB.Miner Android USB debugging Varga Pincészet pályázat Varga Máté GINOP Széchenyi 2020 program fejlesztés szőlő bor Csabagyöngye időjárás MOTIMENT Kft. munkaerőpiac Szőnyi Zoltán munkaerőhiány Környezetvédelmi Világnap fenntartható élet műanyag óceán szennyezés környezetszennyezés

Esküvő információ

Menyasszonyi ruhák, éttermek, fotós, limuzin, nászút ajánlatok: http://eskuvo.rongo.hu

Bridal Mirage

Kézműves esküvői kiegészítők, ahol azt kapsz amit te megálmodsz.

Weigert József esküvői fotós

Weigert József, a Weigert Images alapítója Magyarországon és külföldön egyaránt vállal esküvői fotózást.

Eternity Szalon

Gyönyörű menyasszonyi ruhák széles választéka két szinten az Eternity Szalonban - kedves kiszolgálás, ingyenes próbák, megfizethető árak

LaMariée Budapest

Budapest legnívósabb Premium dealer esküvői ruhaszalonja a világhírű PRONOVIAS márkának és kizárólagos forgalmazója a ROSA CLARA AIRE Barcelona és az ALMANOVIA vadonatúj kollekciójainak!

EsküvőTrend Esküvő Kiállítás Veszprém

Immár 7 alkalommal Veszprém megye legnagyobb esküvő kiállítása több mint 70 kiállítóval! Időpont: 2014. február 8-9. Helyszín: Lovassy László Sport Csarnok (8200 Veszprém, Cserhát lakótelep 11) eskuvotrend.com