Panaszkezelés felsőfokon: rend(szer) a lelke mindennek!

A következő két-három hónap az ajándékok beszerzéséről, célba jutásáról és a várható reklamációkról fog szólni.

A posta már októberben figyelmeztetett a karácsonyi ajándékok mielőbbi beszerzésére és feladására, hogy azok időben, az ünnepekre landoljanak a címzettnél. Mégis, a kereskedők számára a felkészülés okozza a legnagyobb gondot – persze csak a megnövekedett igények kiszolgálása után. Pedig az, hogy a kereskedők ne kerüljenek a vásárlók feketelistájára, egyszerűen megoldható, még a karácsonyi hajrában is – túlóra vagy plusz munkaerő nélkül. 

A hazai kiskereskedelmi forgalom 40-60%-a a karácsonyi időszakban keletkezik. Ezen belül a csomagküldő, internetes kiskereskedelem jellemzően az utolsó hónapokban a legélénkebb (ekkor az éves átlaghoz képest megduplázódik a havi forgalom – KSH adat). A komoly bevételnövekedés mellett ez óriási teher is a cégeknek: kiszolgálni a megugró rendelésmennyiséget, gondoskodni a készletekről, az időben történő kiszállításról és az esetleges reklamációk szabályos, azonnali vagy utólagos kezeléséről. A hagyományos és online kereskedők az év végi leterheltségre a legtöbb esetben túlórákkal, ideiglenes munkaerő (és a vele járó betanítás) szervezésével készülnek. Azonban van olyan megoldás, amivel a decemberi hajrában és az azt követő panaszkezeléssel kevesebb a feladat, mint amennyit az addigi napi működés megkívánt. 

„Egy jól felkészült kereskedő mögött ma már egy olyan rendszernek kellene állnia, ami automatizálja az ismétlődő folyamatokat, a beépített funkciók révén jogköröket és felelősöket, határidőket és „riasztókat” iktat be. Egy praktikus folyamatkezelő rendszer egyszeri és egyszerű bevezetése után már nem kell számolni sem plusz bér- és egyéb költséggel, sem elvesztett megrendelővel. Igen fontos ilyenkor a panaszkezelés hatékonysága, és annak hosszútávú, hírnéverősítő hatása is” – mondta Szederkényi Zsolt, az xFLOWer cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője. Belső felmérésük kimutatta, hogy a vevők akár 15-20%-át veszíthetik el azok, akik csak túlélik a nagyobb ünnepeket és nem jut idejük, energiájuk odafigyelni a vásárlókra. Az egyik online értékesítő ügyfelük szerint a karácsony utáni időszak a leginkább leterhelt: egészen február közepéig érkeznek csere és garanciális igények, minőségi kifogások. Ezek ügyintézése hozzávetőleg 4-6 érintetten (saját kollégákon és a gyártó, biztosító, szerviz és szállítmányozó partnercégek munkatársain) fut át, és legalább 10-15 dokumentum kezelését kívánja meg: garanciajegyek, szállítási dokumentáció, szerviz jegyzőkönyvek, szerződések – csak néhány gyakori példát említve. A panaszkezelés (legjellemzőbb formái a szóbeli és az írásbeli reklamációk) fogyasztóvédelmi szabályai is rendkívül összetett és szigorú, szankciókhoz kötött rendelkezések, melyek az ilyen típusú feladatok precíz elvégzését igénylik, határidőre. 

A szakértő hozzátette: mindegy hány kolléga dolgozik egy-egy ügyön, a reklamáció a felelősség megállapításától a javításon, cserén át, a jó termék vásárlóhoz való eljutásáig tele van „formafeladattal”, amelyek egy megfelelő workflow rendszer birtokában roppant gyorsan és pontosan végezhetők, egyes feladatok automatizálhatók. Ilyen lehet pl. a személyesen, telefonon vagy online érkezett igény tipizálása és rögzítése a megfelelő folyamatsorba, a jogszabály szerinti automatikus jegyzőkönyvezés, vagyis a megoldási procedúra lefuttatása, felelőshöz rendelése, „határidőzése” és utókövetése. Ezt tudja például az xFLOWer, ami akár már pár hét alatt hadra fogható – így a idén már a karácsonyi roham (garanciális, panaszkezelési, ügyfélszolgálati) igényei is flottul kezelhetők általa. Könnyen kapcsolódik meglévő informatikai rendszerekkel, és univerzalitása miatt az év további részében sem felesleges: a precíz ügyfél- , szerződés- és költségnyilvántartás örök alappillérei egy jól működő vállalkozásnak, így egy jól kialakított workflow rendszer nélkülözhetetlenné válhat az üzletmenetben – zsongó időszaktól függetlenül is –, és mert visszatérő vevői lesznek, a kereskedő reputációja, forgalma is nő. 

Az xFLOWer panaszkezelő megoldásáról bővebben ezen a linken és itt tájékozódhat. 

###

Az xFLOWer cégcsoport 1998-ban alakult, a csoporthoz tartozik a ClickOn Hungary Kft., az xFLOWer Group Kft. és az xFLOWer Corporation Inc. Kezdetben a telekommunikációs szektorban jelentek meg, jelenleg Magyarország meghatározó, hazai és nemzetközi tulajdonú nagyvállalatai használják az xFLOWer workflow rendszert.
A szoftver kifinomult folyamatkezelési és automatizációs képességeinek köszönhetően az xFLOWer segítségével a legtöbb ügyviteli folyamat automatizálható, ezzel csökkenthetők a működési költségek, tehermentesíthetők a vállalkozások munkavállalói is. Nemzetközi terjeszkedésük 2010-ben kezdődött, amikor egy nagyvállalati ügyfél más országokban is az xFLOWert választotta üzleti folyamatai támogatására. Az azóta eltelt időben további nemzetközi ügyfelekkel gyarapodott a klientúra, így bevételük jelentős része exportból származik. Meghatározó nemzetközi nagyvállalatok építenek a csaknem 20 éves xFLOWer megoldásaira, többek között hazai és nemzetközi tulajdonú pénzügyi, távközlési, kereskedelmi és szolgáltató vállalatok. A cégcsoport jelen van többek között az alábbi országokban: Ausztria, Csehország, Hollandia, Lengyelország, Luxemburg, Románia és Szlovákia. A nemzetközi expanzió következő lépcsőjeként az Egyesült Államokban terjeszkednek. 

További információ: xFLOWer (www.xflower.hu/rolunk) Gordos Koppány, marketing (+36309533316) koppany.gordos@click-on.hu

Közzététel dátuma: 2017 november 07, kedd
Publikálásért felelős: B&D Commedia Kft.
Címkék: xFLOWer, workflow, panaszkezelés, kereskedelem, xFLOWer cégcsoport

További sajtóközlemények: B&D Commedia Kft.

Külföldön is sikeresen terjeszkedik a Diego

Újabb elismerés a régió egyik legnagyobb, magyar központú franchise hálózatának

Marketing

Borból is szépen fogy az ünnepek alatt

A Varga Pincészet szerint a karácsony a hazai pincészetek számára is nagy jelentőséggel bír.

Életmód

A Mizse forgalmazója háromszor nagyobbat nőtt az ásványvízpiaci átlagnál

A teljes hazai ásványvízpiac az eladott palackok számát tekintve 3,8%-os bővülést ért el. Ezt a Magyarvíz Kft. jelentősen túlszárnyalta: értékesítésének növekedése a piaci átlag több...

Marketing

Cég belépés
Cég regisztráció

Friss hírek

Népszerű közlemények

01/29 Tiltakozás a pszichiátriai gyógyszerbiznisz és korrupció ellen
01/30 Magyar csapat győzőtt a Cyber 9/12 elődöndőjén
01/30 ELSŐ SZABADTÉRI KONCERTJÉT ADJA MAGYARORSZÁGON A BLACK STONE CHERRY
01/30 OTP Nyugdíjpénztár: Egyre többet tesznek félre a boldog nyugdíjas éveikre a magyarok
02/06 Külföldön is sikeresen terjeszkedik a Diego
02/10 WWF Magyarország - Veszélyben vannak éltető vizeink
02/10 Indulhat a biztosítótól vásárolt életjáradék igénylés az OTP Nyugdíjpénztárnál

Friss címkék

Cyber 9/12 Computer Security Incident Response Team Computer Emergency Readiness Team Campus Fesztivál 2017 Campus Fesztivál Campus Fesztivál 2018 EFFE Campus Debrecen Campus Fesztivál Debrecen Campus Debrecen 2018 WWF Mekong természetvédelem Laosz Thaiföld Mianmar Vietnam EAThink projekt EAThink2015 Anthropolis Egyesület fenntartható élelmezés workshop nyugdíjcélú megtakarítás G DATA kriptovaluta kriptopénz cryptocurrency bitcoin Ethereum ether trójai kémprogram keylogger njRAT trójai Varga Pincészet bor karácsony Aranymetszés Varga Péter Varga Máté Don’t Try This Black Tooth Scares MusicON Starbucks Starbucks Szeged Szeged Árkád Starbucks Starbucks barista Starbucks kávézó Starbucks kávézó Szeged Starbucks Szeged 2017 New York Beontrips Kft. Beontrips utazási portál Dubaj London Magyarvíz Kft. Mizse Mizse ásványvíz ásványvíz növekedés KÜRT KÜRT Zrt. Kína Shenzhen adatfeldolgozás Big Data KÜRT Csoport Invest Shenzhen Winter Madness Geppetto belsőépítészeti iroda Geppetto belsőépítészeti előadássorozat belsőépítészeti képzés My Friend Cayla i-Que robot biztonsági rés adatvédelem okosjáték kémprogram személyes adatok internetre kötött játék

Esküvő információ

Menyasszonyi ruhák, éttermek, fotós, limuzin, nászút ajánlatok: http://eskuvo.rongo.hu

Bridal Mirage

Kézműves esküvői kiegészítők, ahol azt kapsz amit te megálmodsz.

Weigert József esküvői fotós

Weigert József, a Weigert Images alapítója Magyarországon és külföldön egyaránt vállal esküvői fotózást.

Eternity Szalon

Gyönyörű menyasszonyi ruhák széles választéka két szinten az Eternity Szalonban - kedves kiszolgálás, ingyenes próbák, megfizethető árak

LaMariée Budapest

Budapest legnívósabb Premium dealer esküvői ruhaszalonja a világhírű PRONOVIAS márkának és kizárólagos forgalmazója a ROSA CLARA AIRE Barcelona és az ALMANOVIA vadonatúj kollekciójainak!

EsküvőTrend Esküvő Kiállítás Veszprém

Immár 7 alkalommal Veszprém megye legnagyobb esküvő kiállítása több mint 70 kiállítóval! Időpont: 2014. február 8-9. Helyszín: Lovassy László Sport Csarnok (8200 Veszprém, Cserhát lakótelep 11) eskuvotrend.com