Panaszkezelés felsőfokon: rend(szer) a lelke mindennek!

A következő két-három hónap az ajándékok beszerzéséről, célba jutásáról és a várható reklamációkról fog szólni.

A posta már októberben figyelmeztetett a karácsonyi ajándékok mielőbbi beszerzésére és feladására, hogy azok időben, az ünnepekre landoljanak a címzettnél. Mégis, a kereskedők számára a felkészülés okozza a legnagyobb gondot – persze csak a megnövekedett igények kiszolgálása után. Pedig az, hogy a kereskedők ne kerüljenek a vásárlók feketelistájára, egyszerűen megoldható, még a karácsonyi hajrában is – túlóra vagy plusz munkaerő nélkül. 

A hazai kiskereskedelmi forgalom 40-60%-a a karácsonyi időszakban keletkezik. Ezen belül a csomagküldő, internetes kiskereskedelem jellemzően az utolsó hónapokban a legélénkebb (ekkor az éves átlaghoz képest megduplázódik a havi forgalom – KSH adat). A komoly bevételnövekedés mellett ez óriási teher is a cégeknek: kiszolgálni a megugró rendelésmennyiséget, gondoskodni a készletekről, az időben történő kiszállításról és az esetleges reklamációk szabályos, azonnali vagy utólagos kezeléséről. A hagyományos és online kereskedők az év végi leterheltségre a legtöbb esetben túlórákkal, ideiglenes munkaerő (és a vele járó betanítás) szervezésével készülnek. Azonban van olyan megoldás, amivel a decemberi hajrában és az azt követő panaszkezeléssel kevesebb a feladat, mint amennyit az addigi napi működés megkívánt. 

„Egy jól felkészült kereskedő mögött ma már egy olyan rendszernek kellene állnia, ami automatizálja az ismétlődő folyamatokat, a beépített funkciók révén jogköröket és felelősöket, határidőket és „riasztókat” iktat be. Egy praktikus folyamatkezelő rendszer egyszeri és egyszerű bevezetése után már nem kell számolni sem plusz bér- és egyéb költséggel, sem elvesztett megrendelővel. Igen fontos ilyenkor a panaszkezelés hatékonysága, és annak hosszútávú, hírnéverősítő hatása is” – mondta Szederkényi Zsolt, az xFLOWer cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője. Belső felmérésük kimutatta, hogy a vevők akár 15-20%-át veszíthetik el azok, akik csak túlélik a nagyobb ünnepeket és nem jut idejük, energiájuk odafigyelni a vásárlókra. Az egyik online értékesítő ügyfelük szerint a karácsony utáni időszak a leginkább leterhelt: egészen február közepéig érkeznek csere és garanciális igények, minőségi kifogások. Ezek ügyintézése hozzávetőleg 4-6 érintetten (saját kollégákon és a gyártó, biztosító, szerviz és szállítmányozó partnercégek munkatársain) fut át, és legalább 10-15 dokumentum kezelését kívánja meg: garanciajegyek, szállítási dokumentáció, szerviz jegyzőkönyvek, szerződések – csak néhány gyakori példát említve. A panaszkezelés (legjellemzőbb formái a szóbeli és az írásbeli reklamációk) fogyasztóvédelmi szabályai is rendkívül összetett és szigorú, szankciókhoz kötött rendelkezések, melyek az ilyen típusú feladatok precíz elvégzését igénylik, határidőre. 

A szakértő hozzátette: mindegy hány kolléga dolgozik egy-egy ügyön, a reklamáció a felelősség megállapításától a javításon, cserén át, a jó termék vásárlóhoz való eljutásáig tele van „formafeladattal”, amelyek egy megfelelő workflow rendszer birtokában roppant gyorsan és pontosan végezhetők, egyes feladatok automatizálhatók. Ilyen lehet pl. a személyesen, telefonon vagy online érkezett igény tipizálása és rögzítése a megfelelő folyamatsorba, a jogszabály szerinti automatikus jegyzőkönyvezés, vagyis a megoldási procedúra lefuttatása, felelőshöz rendelése, „határidőzése” és utókövetése. Ezt tudja például az xFLOWer, ami akár már pár hét alatt hadra fogható – így a idén már a karácsonyi roham (garanciális, panaszkezelési, ügyfélszolgálati) igényei is flottul kezelhetők általa. Könnyen kapcsolódik meglévő informatikai rendszerekkel, és univerzalitása miatt az év további részében sem felesleges: a precíz ügyfél- , szerződés- és költségnyilvántartás örök alappillérei egy jól működő vállalkozásnak, így egy jól kialakított workflow rendszer nélkülözhetetlenné válhat az üzletmenetben – zsongó időszaktól függetlenül is –, és mert visszatérő vevői lesznek, a kereskedő reputációja, forgalma is nő. 

Az xFLOWer panaszkezelő megoldásáról bővebben ezen a linken és itt tájékozódhat. 

###

Az xFLOWer cégcsoport 1998-ban alakult, a csoporthoz tartozik a ClickOn Hungary Kft., az xFLOWer Group Kft. és az xFLOWer Corporation Inc. Kezdetben a telekommunikációs szektorban jelentek meg, jelenleg Magyarország meghatározó, hazai és nemzetközi tulajdonú nagyvállalatai használják az xFLOWer workflow rendszert.
A szoftver kifinomult folyamatkezelési és automatizációs képességeinek köszönhetően az xFLOWer segítségével a legtöbb ügyviteli folyamat automatizálható, ezzel csökkenthetők a működési költségek, tehermentesíthetők a vállalkozások munkavállalói is. Nemzetközi terjeszkedésük 2010-ben kezdődött, amikor egy nagyvállalati ügyfél más országokban is az xFLOWert választotta üzleti folyamatai támogatására. Az azóta eltelt időben további nemzetközi ügyfelekkel gyarapodott a klientúra, így bevételük jelentős része exportból származik. Meghatározó nemzetközi nagyvállalatok építenek a csaknem 20 éves xFLOWer megoldásaira, többek között hazai és nemzetközi tulajdonú pénzügyi, távközlési, kereskedelmi és szolgáltató vállalatok. A cégcsoport jelen van többek között az alábbi országokban: Ausztria, Csehország, Hollandia, Lengyelország, Luxemburg, Románia és Szlovákia. A nemzetközi expanzió következő lépcsőjeként az Egyesült Államokban terjeszkednek. 

További információ: xFLOWer (www.xflower.hu/rolunk) Gordos Koppány, marketing (+36309533316) koppany.gordos@click-on.hu

Közzététel dátuma: 2017 november 07, kedd
Publikálásért felelős: B&D Commedia Kft.
Címkék: xFLOWer, workflow, panaszkezelés, kereskedelem, xFLOWer cégcsoport

További sajtóközlemények: B&D Commedia Kft.

Tízezer látogatója volt a hétvégén a Varga Pincészetnek – a rozé must fogyott a legjobban

...

Életmód

Mivel nyerhető meg az informatikai háború?

Versenyképes cégek = versenyképes ország

IT/Telekom

A vinyl trendi!

Előretör a műanyag alapú melegburkolatok új generációja

Marketing

Cég belépés
Cég regisztráció

Friss hírek

Népszerű közlemények

04/26 A vinyl trendi!
04/25 Új matematikai díjat adtak át
04/25 Autós Országos Gyorsasági Bajnokság - Hankook Racer Cup - Hungaroring
04/25 Nemzetközi versenyen döntős az OTP Egészségpénztár és a Café PR kampánya
04/25 Hová menjünk piknikezni Budapesten?
04/25 Vándorló halak: hihetetlen utazás és komoly veszélyek
05/09 Mivel nyerhető meg az informatikai háború?
04/25 Megmenekülhet a láncfűrészektől Európa leghíresebb őserdeje
05/09 Siemens Press Award 2018: a Siemens 12 országban keresi a legjobb újságírói publikációkat
04/27 Pro Natura díjat kapott a visegrádi Madas László Erdészeti Erdei Iskola

Friss címkék

burkolat WTCR Redbull Ring Halvándorlás Világnapja halvándorlás duzzasztógát gátbontás Gács András-díj matematikai díj egyetemi matematikaoktatás Matematikus hangverseny Röst Gergely Zábrádi Gergely UNESCO Białowieża őserdő Mall.hu piknik Budapest kirándulás Hűvösvölgyi Nagy-rét Árpád-kilátó Halmi-erdő Farkas-erdő Akácfa utcai kiserdő Makkosmária OTP Egészségpénztár Café PR OTP Öngondoskodási Index egészségügyi öngondoskodás Eventiada Awards Best Public Awereness Campaign EMEA Sabre Awards OTP Nyugdíjpénztár kerti munkálatok locsolás kertészmérnök Csikós Áron okleveles kertészmérnök kert kertészet kertészkedés tavasz kánikula csapadékmérő talajnedvesség WEBBeteg.hu ekcéma pikkelysömör Campus Fesztivál Debrecen Campus Fesztivál 2018 R3hab Ignite Sigma Tankcsapda Lovasi András Nagyerdei Stadion Debrecen Nagyerdei Stadion gyerekrajz-pályázat nyugdíjas nyugdíj rajzverseny MI9 Markó Irodák 9 art deco irodaház irodaház Terrán Cégcsoport Best Buy Award Terrán Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. ClimaControl vizesélőhely Szlovénia Mura folyó vízerőmű Dráva Szövetség WWF Magyarország Mura-Dráva-Duna Bioszféra Rezervátum Mura-menti Tájvédelmi Körzet HTC Desire 12 HTC Desire 12+

Esküvő információ

Menyasszonyi ruhák, éttermek, fotós, limuzin, nászút ajánlatok: http://eskuvo.rongo.hu

Bridal Mirage

Kézműves esküvői kiegészítők, ahol azt kapsz amit te megálmodsz.

Weigert József esküvői fotós

Weigert József, a Weigert Images alapítója Magyarországon és külföldön egyaránt vállal esküvői fotózást.

Eternity Szalon

Gyönyörű menyasszonyi ruhák széles választéka két szinten az Eternity Szalonban - kedves kiszolgálás, ingyenes próbák, megfizethető árak

LaMariée Budapest

Budapest legnívósabb Premium dealer esküvői ruhaszalonja a világhírű PRONOVIAS márkának és kizárólagos forgalmazója a ROSA CLARA AIRE Barcelona és az ALMANOVIA vadonatúj kollekciójainak!

EsküvőTrend Esküvő Kiállítás Veszprém

Immár 7 alkalommal Veszprém megye legnagyobb esküvő kiállítása több mint 70 kiállítóval! Időpont: 2014. február 8-9. Helyszín: Lovassy László Sport Csarnok (8200 Veszprém, Cserhát lakótelep 11) eskuvotrend.com