KIS CÉG KIS KÁOSZ, NAGY CÉG NAGY KÁOSZ? NEM A MÉRET A LÉNYEG!

5+1 TIPP A SIKERÉRT: NAGYVÁLLALATI MEGOLDÁSOK KKV-KNAK

Cégvezető vagyok. Mi lesz, ha kilép egy szakemberem? Ha babát vár a titkárnőm? Ha változik egy jogszabály? Ki hagyta jóvá az utalást? Létezik olyan megoldás, ami mindezekre azonnali, pontos választ ad, ami már nem csupán a nagyvállalatok kiváltsága: a folyamatkezelés, vagyis a workflow. A terület szakértői – az xFLOWer fejlesztői – kiemeltek 5+1 tippet, amelyek rámutatnak, hogy a kkv-k elérhetnek jelentős (akár 30%) költségcsökkenést és magasabb profitot. Felhő alapon, havidíjas konstrukcióban is elérhető egy ilyen rendszer, „életmentő” funkciói révén pedig nincs több felesleges munkafázis vagy elvesztett ügy. 

A hazai kis- és középvállalatok tipikus hibája az „Így szoktuk!” szellemű cégirányítás. A tulajdonosok többsége kiváló szakember, aki valamiért – nagy eséllyel cégvezetési tapasztalat nélkül – vállalkozást indított. De ettől még nem feltétlenül vállalatvezető. Mégis, általában ő maga keresi a válaszokat a fenti kérdésekre. Ezzel hosszútávon akár be is fuccsolhat üzlete: ahelyett, hogy idejét, energiáját fejlesztésre és növekedésre szánná, lemarad és levegő után kapkodva kidől, mert maga alá temeti az ügyvitel, az operatív működ(tet)és. Magyarországon a kkv-k 95-99%-a e-maileket, Excel táblákat használ a legkritikusabb üzleti folyamatai nyilvántartásához, cége irányítására. Pedig az ügyvitelen fogható meg a legtöbb forint!

5+1 hasznos tipp egy olyan vállalkozó számára, aki szeretné jól szervezni a cégét, hogy a szakmai ötleteire koncentrálhasson, kisebb költségekkel üzemeljen és több profitot termeljen. Bármekkora a cég, a káosz megelőzhető vagy kiiktatható!

  1. Nagytakarítás kell! Ha egy cégvezető felismeri, hogy káosz uralja az ügymenetet, már nyert ügye van. Akár egy kockás papíron kezdje el összeírni, milyen lépések, vagyis „munkafolyamatok” mentén dolgozik. Vagy hogyan néz ki egy szerződés életútja (pl. hány munkatárs, partner, lépés, időpont, dokumentum játszik szerepet?). Persze nem kell a teljes működési átalakítást egyszerre végrehajtani, apránként is hatásos ez a módszer. De komoly paradigmaváltással akár néhány hét alatt megszűnhet a sunnyogás, nincs elszalasztott ügyfél, ki nem fizetett díj, elveszett irat... Vannak, akik úgy gondolkodnak: egyszer meg kellene csinálni. Csavarjunk rajta egyet: csak egyszer kell rendbe tenni!
  2. A titkárnő nem automata! A „Mancika hol van? Mit is kell ma leadnunk?” kérdésben illetékesek: Mancika (minden információ tudója), és a cég tulajdonosa (nem tudja, ki milyen feladatot végez éppen). Ha Mancika elmegy szülési vagy betegszabadságra, ki fogja látni és értelmezni a teendők nyilvántartását? És mi van a „kiskirályokkal”, akik így nem helyettesíthetők?! Célszerű és hatékony, ha – mondjuk a repetitív – feladatokban nem a kollégák, hanem a rendszer az automata.
  3. Delegáljon! Ez sokszor bizalmi kérdés, nem ésszerű döntés. De valójában a túlélőcsomag része. Ne akarjon egyszemélyben mindent irányítani, jelölje ki az adott terület felelőseit és tegye egyértelművé a felelősségi köreiket. Akkor arra tud koncentrálni, amivel nagyobb profitot termelhet. A szakértők szerint azon társaságoknál, ahol nincs szervezett munkafolyamat-kezelő (workflow) rendszer, a munkabér 10%-át a semmire – pl. papírtologatásra – költik.
  4. Hagyja jóvá vagy utasítsa el, de ne rekessze meg a folyamatot! Hagyja, hogy egy rugalmas rendszer navigáljon. Tehát, ha megvan az első pontban említett térkép – vagyis a munkafolyamatok lépései –, kérjen fel olyan szakértőt, aki segít ezeket sorrendbe tenni, hozzárendelni a jogköröket-felelősöket-határidőket, ellenőrző pontokat, „nyomkövetőket”.
  5. Szereltessen be riasztókat! A kockás lapra nem fért az ügyek mellé a határidő? Pedig ez az egyik legfontosabb a jó üzletmenetben: ne vesszen a ködbe egyetlen ügy sem. Vagy lehetséges ügyfél. Vagy panasz. Vagy épp a cégen belüli jóváhagyó. Állítson be automatikus jelzőrendszert az érintett munkatársak, felelősök gépeire – pl. alakítson ki olyan iktatórendszert, ami a napi munka során jelez a határidő előtt, az illetékes kollégáknak! Májusban a nemzetközi sajtó hírt adott egy szélhámos által, a Facebook-tól és a Google-től kicsalt összesen 100 millió dollárról. Az eset arra is rávilágít: nem cégmérettől függ, kit, mikor és hogyan érhet komoly veszteség. Egy jól kialakított workflow rendszer biztonságot ad abban is, hogy kizárólag az ellenőrzött, jogos és jóváhagyott számlát fizesse ki.

+1. Rakja ki a puzzle-t és összeáll a kép! Ne munkaerőben (mint itthon a legtöbb vállalkozó), hanem (ahogy pl. Németországban a cégvezetők többsége) munkafolyamatokban gondolkodjon! Ennek kezeléséhez szüksége lesz valamilyen eszközre. Egy jól megválasztott workflow rendszer akár 30% költségmegtakarítást is eredményezhet az ügyvitelében. A kollégák pedig a monoton napi rutinmunka, adminisztráció helyett hasznos feladatokat végezhetnek. A túlterhelt dolgozók helyett alakítson ki egy rendszerbe foglalt, működő gépezetet. Így beosztottjai az elvárt munkafolyamatok mentén végzik feladataikat, teljesen átláthatóan és nyomonkövetéssel: időben jelez a rendszer, annak akinek dolga van az üggyel.

 

###

 

Az xFLOWer cégcsoport 1998-ban alakult, a csoporthoz tartozik a ClickOn Hungary Kft., az xFLOWer Group Kft. és az xFLOWer Corporation Inc. Kezdetben a telekommunikációs szektorban jelentek meg, jelenleg Magyarország meghatározó, hazai és nemzetközi tulajdonú nagyvállalatai használják az xFLOWer workflow rendszert.
A szoftver kifinomult folyamatkezelési és automatizációs képességeinek köszönhetően az xFLOWer segítségével a legtöbb ügyviteli folyamat automatizálható, ezzel csökkenthetők a működési költségek, tehermentesíthetők a vállalkozások munkavállalói is. Nemzetközi terjeszkedésük 2010-ben kezdődött, amikor egy nagyvállalati ügyfél más országokban is az xFLOWert választotta üzleti folyamatai támogatására. Az azóta eltelt időben további nemzetközi ügyfelekkel gyarapodott a klientúra, így bevételük jelentős része exportból származik. Meghatározó nemzetközi nagyvállalatok építenek a csaknem 20 éves xFLOWer megoldásaira, többek között hazai és nemzetközi tulajdonú pénzügyi, távközlési, kereskedelmi és szolgáltató vállalatok. A cégcsoport jelen van többek között az alábbi országokban: Ausztria, Csehország, Hollandia, Lengyelország, Luxemburg, Románia és Szlovákia. A nemzetközi expanzió következő lépcsőjeként az Egyesült Államokban terjeszkednek.

 

További információ: xFLOWer (www.xflower.hu/rolunk) Gordos Koppány, marketing (+36309533316) koppany.gordos@click-on.hu

Közzététel dátuma: 2017 szeptember 21, csütörtök
Publikálásért felelős: B&D Commedia Kft.
Címkék: xFLOWer, vállalatok, kkv, workflow

További sajtóközlemények: B&D Commedia Kft.

Borból is szépen fogy az ünnepek alatt

A Varga Pincészet szerint a karácsony a hazai pincészetek számára is nagy jelentőséggel bír.

Életmód

A Mizse forgalmazója háromszor nagyobbat nőtt az ásványvízpiaci átlagnál

A teljes hazai ásványvízpiac az eladott palackok számát tekintve 3,8%-os bővülést ért el. Ezt a Magyarvíz Kft. jelentősen túlszárnyalta: értékesítésének növekedése a piaci átlag több...

Marketing

Távol-keleti hajrában a KÜRT Csoport

A kínai Szilícium-völgynek számító Shenzhen város befektetés-ösztönző vállalatával, az Invest Shenzhennel kötött együttműködés keretében a KÜRT Csoport Big Data alapú megbízás küszöbén...

IT/Telekom

Cég belépés
Cég regisztráció

Friss hírek

Népszerű közlemények

12/28 Fenntartható élelmezést oktató munka zárul le
01/16 Crüel Ceremony vol. 2 @ S8 Underground Club
01/16 Egyre többet költünk pihenésre: ismét rekord évet zárt az OTP SZÉP kártya
01/16 WWF jelentés: egy év, 115 új faj a Mekong térségben
01/16 A nemzetközi szakma legjobbjai mérkőznek meg a SecOps Europe IT-Biztonsági Konferencián, Budapesten
01/16 CAMPUS 2018: HAMAROSAN JÖNNEK AZ ELSŐ NEVEK

Friss címkék

MusicON Starbucks Starbucks Szeged Szeged Árkád Starbucks Starbucks barista Starbucks kávézó Starbucks kávézó Szeged Starbucks Szeged 2017 New York Beontrips Kft. Beontrips utazási portál Dubaj London Magyarvíz Kft. Mizse Mizse ásványvíz ásványvíz növekedés KÜRT KÜRT Zrt. Kína Shenzhen adatfeldolgozás Big Data KÜRT Csoport Invest Shenzhen Winter Madness Geppetto belsőépítészeti iroda Geppetto belsőépítészeti előadássorozat belsőépítészeti képzés My Friend Cayla i-Que robot biztonsági rés adatvédelem okosjáték kémprogram személyes adatok internetre kötött játék NNG Kft. NNG programozóverseny C++ Grand Prix NNG C++ Grand Prix C++ Grand Prix 2017 autóipar TOP50 TOP50 autóversenyző Autósport Évkönyv TOP50 magyar autóversenyző Magyar Nemzeti Autósport Szövetség Baumgartner Zsolt Jean Alesi Ferrari Autósport és Formula Magazin WTCC Michelisz Norbert Tassi Attila Szabó Krisztián Tankpool24 Team ETCC Barba Negra Track Barba Negra Music Club Pre X-Mass Assault Source Of Pleasure Maradandó Károsodás thrash metal MusicON szervezés SecOps Europe SecOps Europe 2018 ProDay IT-Biztonsági Konferencia kiberbiztonság CERT Fekete Zaj Osztálykirándulás Agregator death metal skandináv metal IV. Zajképek Kiállítás Alkotás Point Heitman irodapiac Belbuda

Esküvő információ

Menyasszonyi ruhák, éttermek, fotós, limuzin, nászút ajánlatok: http://eskuvo.rongo.hu

Bridal Mirage

Kézműves esküvői kiegészítők, ahol azt kapsz amit te megálmodsz.

Weigert József esküvői fotós

Weigert József, a Weigert Images alapítója Magyarországon és külföldön egyaránt vállal esküvői fotózást.

Eternity Szalon

Gyönyörű menyasszonyi ruhák széles választéka két szinten az Eternity Szalonban - kedves kiszolgálás, ingyenes próbák, megfizethető árak

LaMariée Budapest

Budapest legnívósabb Premium dealer esküvői ruhaszalonja a világhírű PRONOVIAS márkának és kizárólagos forgalmazója a ROSA CLARA AIRE Barcelona és az ALMANOVIA vadonatúj kollekciójainak!

EsküvőTrend Esküvő Kiállítás Veszprém

Immár 7 alkalommal Veszprém megye legnagyobb esküvő kiállítása több mint 70 kiállítóval! Időpont: 2014. február 8-9. Helyszín: Lovassy László Sport Csarnok (8200 Veszprém, Cserhát lakótelep 11) eskuvotrend.com