KIS CÉG KIS KÁOSZ, NAGY CÉG NAGY KÁOSZ? NEM A MÉRET A LÉNYEG!

5+1 TIPP A SIKERÉRT: NAGYVÁLLALATI MEGOLDÁSOK KKV-KNAK

Cégvezető vagyok. Mi lesz, ha kilép egy szakemberem? Ha babát vár a titkárnőm? Ha változik egy jogszabály? Ki hagyta jóvá az utalást? Létezik olyan megoldás, ami mindezekre azonnali, pontos választ ad, ami már nem csupán a nagyvállalatok kiváltsága: a folyamatkezelés, vagyis a workflow. A terület szakértői – az xFLOWer fejlesztői – kiemeltek 5+1 tippet, amelyek rámutatnak, hogy a kkv-k elérhetnek jelentős (akár 30%) költségcsökkenést és magasabb profitot. Felhő alapon, havidíjas konstrukcióban is elérhető egy ilyen rendszer, „életmentő” funkciói révén pedig nincs több felesleges munkafázis vagy elvesztett ügy. 

A hazai kis- és középvállalatok tipikus hibája az „Így szoktuk!” szellemű cégirányítás. A tulajdonosok többsége kiváló szakember, aki valamiért – nagy eséllyel cégvezetési tapasztalat nélkül – vállalkozást indított. De ettől még nem feltétlenül vállalatvezető. Mégis, általában ő maga keresi a válaszokat a fenti kérdésekre. Ezzel hosszútávon akár be is fuccsolhat üzlete: ahelyett, hogy idejét, energiáját fejlesztésre és növekedésre szánná, lemarad és levegő után kapkodva kidől, mert maga alá temeti az ügyvitel, az operatív működ(tet)és. Magyarországon a kkv-k 95-99%-a e-maileket, Excel táblákat használ a legkritikusabb üzleti folyamatai nyilvántartásához, cége irányítására. Pedig az ügyvitelen fogható meg a legtöbb forint!

5+1 hasznos tipp egy olyan vállalkozó számára, aki szeretné jól szervezni a cégét, hogy a szakmai ötleteire koncentrálhasson, kisebb költségekkel üzemeljen és több profitot termeljen. Bármekkora a cég, a káosz megelőzhető vagy kiiktatható!

  1. Nagytakarítás kell! Ha egy cégvezető felismeri, hogy káosz uralja az ügymenetet, már nyert ügye van. Akár egy kockás papíron kezdje el összeírni, milyen lépések, vagyis „munkafolyamatok” mentén dolgozik. Vagy hogyan néz ki egy szerződés életútja (pl. hány munkatárs, partner, lépés, időpont, dokumentum játszik szerepet?). Persze nem kell a teljes működési átalakítást egyszerre végrehajtani, apránként is hatásos ez a módszer. De komoly paradigmaváltással akár néhány hét alatt megszűnhet a sunnyogás, nincs elszalasztott ügyfél, ki nem fizetett díj, elveszett irat... Vannak, akik úgy gondolkodnak: egyszer meg kellene csinálni. Csavarjunk rajta egyet: csak egyszer kell rendbe tenni!
  2. A titkárnő nem automata! A „Mancika hol van? Mit is kell ma leadnunk?” kérdésben illetékesek: Mancika (minden információ tudója), és a cég tulajdonosa (nem tudja, ki milyen feladatot végez éppen). Ha Mancika elmegy szülési vagy betegszabadságra, ki fogja látni és értelmezni a teendők nyilvántartását? És mi van a „kiskirályokkal”, akik így nem helyettesíthetők?! Célszerű és hatékony, ha – mondjuk a repetitív – feladatokban nem a kollégák, hanem a rendszer az automata.
  3. Delegáljon! Ez sokszor bizalmi kérdés, nem ésszerű döntés. De valójában a túlélőcsomag része. Ne akarjon egyszemélyben mindent irányítani, jelölje ki az adott terület felelőseit és tegye egyértelművé a felelősségi köreiket. Akkor arra tud koncentrálni, amivel nagyobb profitot termelhet. A szakértők szerint azon társaságoknál, ahol nincs szervezett munkafolyamat-kezelő (workflow) rendszer, a munkabér 10%-át a semmire – pl. papírtologatásra – költik.
  4. Hagyja jóvá vagy utasítsa el, de ne rekessze meg a folyamatot! Hagyja, hogy egy rugalmas rendszer navigáljon. Tehát, ha megvan az első pontban említett térkép – vagyis a munkafolyamatok lépései –, kérjen fel olyan szakértőt, aki segít ezeket sorrendbe tenni, hozzárendelni a jogköröket-felelősöket-határidőket, ellenőrző pontokat, „nyomkövetőket”.
  5. Szereltessen be riasztókat! A kockás lapra nem fért az ügyek mellé a határidő? Pedig ez az egyik legfontosabb a jó üzletmenetben: ne vesszen a ködbe egyetlen ügy sem. Vagy lehetséges ügyfél. Vagy panasz. Vagy épp a cégen belüli jóváhagyó. Állítson be automatikus jelzőrendszert az érintett munkatársak, felelősök gépeire – pl. alakítson ki olyan iktatórendszert, ami a napi munka során jelez a határidő előtt, az illetékes kollégáknak! Májusban a nemzetközi sajtó hírt adott egy szélhámos által, a Facebook-tól és a Google-től kicsalt összesen 100 millió dollárról. Az eset arra is rávilágít: nem cégmérettől függ, kit, mikor és hogyan érhet komoly veszteség. Egy jól kialakított workflow rendszer biztonságot ad abban is, hogy kizárólag az ellenőrzött, jogos és jóváhagyott számlát fizesse ki.

+1. Rakja ki a puzzle-t és összeáll a kép! Ne munkaerőben (mint itthon a legtöbb vállalkozó), hanem (ahogy pl. Németországban a cégvezetők többsége) munkafolyamatokban gondolkodjon! Ennek kezeléséhez szüksége lesz valamilyen eszközre. Egy jól megválasztott workflow rendszer akár 30% költségmegtakarítást is eredményezhet az ügyvitelében. A kollégák pedig a monoton napi rutinmunka, adminisztráció helyett hasznos feladatokat végezhetnek. A túlterhelt dolgozók helyett alakítson ki egy rendszerbe foglalt, működő gépezetet. Így beosztottjai az elvárt munkafolyamatok mentén végzik feladataikat, teljesen átláthatóan és nyomonkövetéssel: időben jelez a rendszer, annak akinek dolga van az üggyel.

 

###

 

Az xFLOWer cégcsoport 1998-ban alakult, a csoporthoz tartozik a ClickOn Hungary Kft., az xFLOWer Group Kft. és az xFLOWer Corporation Inc. Kezdetben a telekommunikációs szektorban jelentek meg, jelenleg Magyarország meghatározó, hazai és nemzetközi tulajdonú nagyvállalatai használják az xFLOWer workflow rendszert.
A szoftver kifinomult folyamatkezelési és automatizációs képességeinek köszönhetően az xFLOWer segítségével a legtöbb ügyviteli folyamat automatizálható, ezzel csökkenthetők a működési költségek, tehermentesíthetők a vállalkozások munkavállalói is. Nemzetközi terjeszkedésük 2010-ben kezdődött, amikor egy nagyvállalati ügyfél más országokban is az xFLOWert választotta üzleti folyamatai támogatására. Az azóta eltelt időben további nemzetközi ügyfelekkel gyarapodott a klientúra, így bevételük jelentős része exportból származik. Meghatározó nemzetközi nagyvállalatok építenek a csaknem 20 éves xFLOWer megoldásaira, többek között hazai és nemzetközi tulajdonú pénzügyi, távközlési, kereskedelmi és szolgáltató vállalatok. A cégcsoport jelen van többek között az alábbi országokban: Ausztria, Csehország, Hollandia, Lengyelország, Luxemburg, Románia és Szlovákia. A nemzetközi expanzió következő lépcsőjeként az Egyesült Államokban terjeszkednek.

 

További információ: xFLOWer (www.xflower.hu/rolunk) Gordos Koppány, marketing (+36309533316) koppany.gordos@click-on.hu

Közzététel dátuma: 2017 szeptember 21, csütörtök
Publikálásért felelős: B&D Commedia Kft.
Címkék: xFLOWer, vállalatok, kkv, workflow

További sajtóközlemények: B&D Commedia Kft.

A nagy úszógyártók mellett megvan az első magyar FINA minősítés - Szigorú feltételeket szab a FINA a versenydresszekre

...

Életmód

7+1 tipp vezetőknek és munkavállalóknak, hogyan lehetnek a jövő (szak)emberei?

Milyen a jövő embere? Ez valószínűleg nem életkorfüggő, hiszen egyik korosztály sincs előnyben, mindenkinek megvannak a saját kihívásai.

IT/Telekom

2017 az „évszázad” évjárata

Bár a naptár még csak október elejét mutatja, a hétvégén a borvidékek többségénél, így a Varga Pincészetnél is véget ér a „nagy szüret”. A termés a mennyiségét tekintve jó közepes,...

Életmód

Cég belépés
Cég regisztráció

Friss hírek

Népszerű közlemények

09/26 Napelemes tetőcserép fejlesztésbe kezdett a Terrán
09/25 A Google és a HTC 1,1 milliárd dolláros együttműködési megállapodást jelent be
09/25 Hivatalosan is itt a DOOGEE
09/25 Felkészülne a jövő évi adótörvényekre? Lehet, hogy már elkésett!
09/25 Évről évre többet költünk nyaralásra
09/25 A magyarok féltik autóikat a hackerektől
09/26 A nők jelentősebb számú csatlakozása a magyar üzleti angyalok köréhez gazdasági szempontból is szükséges
09/28 Harmadszor írják ki a fiatal vezetők díját
10/01 EY Magyarország - Holnaptó elektronikusan kérelmezhetőek a vámengedélyek
09/25 Kiválasztották a Siemens Press Award 2017 hazai győzteseit

Friss címkék

Starbucks Varga Pincészet Varga Pincészet 2017 magyar bor bor bortermelő manta swim fina Manta Barracuda motiment munkafolyamat hatékonyság vargabor Sága Foods Zrt. Fini Mini & GO! Sága Budaörsi Futófesztivál futás támogatás Fini Mini suli maraton vámengedély EY Magyarország Ernst & Young Tanácsadó Kft. NAV Uniós Vámkódex Customs Decision Managment System CDMS Nemzeti Adó- és Vámhivatal vámhatóság Év Fiatal Vezetője Év Fiatal Vezetője 2017 Coaching Team Fiatal Vezetők Akadémiája KKVHÁZ Nők/Üzlet/ Angyalok kezdeményezés Hungarian Business Angels Network Nők/Üzlet/Angyalok workshop angyal befektető Terrán Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. napelem fejlesztés Terrán Futuron szolár DOOGEE DOOGEE MIX Android 7.0 strand Palatinus Pünkösdfürdő fesztivál NRC Kft. NNG Kft. hackertámadás fedélzeti számítógép Arilou Cyber Security ECU navigációs rendszer infotainment közlekedési hatóság adóper üzleti tanácsadás adóeljárás eljárási törvény Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda EY Law adóhatóság Közigazgatási perrendtartás adóellenőrzés Google HTC licenc szerződés okostelefon OTP Öngondoskodási Index nyugdíjas Siemens Press Award 2017 Siemens Press Award BOOM Magazin Sági Gyöngyi Siemens

Esküvő információ

Menyasszonyi ruhák, éttermek, fotós, limuzin, nászút ajánlatok: http://eskuvo.rongo.hu

Bridal Mirage

Kézműves esküvői kiegészítők, ahol azt kapsz amit te megálmodsz.

Weigert József esküvői fotós

Weigert József, a Weigert Images alapítója Magyarországon és külföldön egyaránt vállal esküvői fotózást.

Eternity Szalon

Gyönyörű menyasszonyi ruhák széles választéka két szinten az Eternity Szalonban - kedves kiszolgálás, ingyenes próbák, megfizethető árak

LaMariée Budapest

Budapest legnívósabb Premium dealer esküvői ruhaszalonja a világhírű PRONOVIAS márkának és kizárólagos forgalmazója a ROSA CLARA AIRE Barcelona és az ALMANOVIA vadonatúj kollekciójainak!

EsküvőTrend Esküvő Kiállítás Veszprém

Immár 7 alkalommal Veszprém megye legnagyobb esküvő kiállítása több mint 70 kiállítóval! Időpont: 2014. február 8-9. Helyszín: Lovassy László Sport Csarnok (8200 Veszprém, Cserhát lakótelep 11) eskuvotrend.com