KIS CÉG KIS KÁOSZ, NAGY CÉG NAGY KÁOSZ? NEM A MÉRET A LÉNYEG!

5+1 TIPP A SIKERÉRT: NAGYVÁLLALATI MEGOLDÁSOK KKV-KNAK

Cégvezető vagyok. Mi lesz, ha kilép egy szakemberem? Ha babát vár a titkárnőm? Ha változik egy jogszabály? Ki hagyta jóvá az utalást? Létezik olyan megoldás, ami mindezekre azonnali, pontos választ ad, ami már nem csupán a nagyvállalatok kiváltsága: a folyamatkezelés, vagyis a workflow. A terület szakértői – az xFLOWer fejlesztői – kiemeltek 5+1 tippet, amelyek rámutatnak, hogy a kkv-k elérhetnek jelentős (akár 30%) költségcsökkenést és magasabb profitot. Felhő alapon, havidíjas konstrukcióban is elérhető egy ilyen rendszer, „életmentő” funkciói révén pedig nincs több felesleges munkafázis vagy elvesztett ügy. 

A hazai kis- és középvállalatok tipikus hibája az „Így szoktuk!” szellemű cégirányítás. A tulajdonosok többsége kiváló szakember, aki valamiért – nagy eséllyel cégvezetési tapasztalat nélkül – vállalkozást indított. De ettől még nem feltétlenül vállalatvezető. Mégis, általában ő maga keresi a válaszokat a fenti kérdésekre. Ezzel hosszútávon akár be is fuccsolhat üzlete: ahelyett, hogy idejét, energiáját fejlesztésre és növekedésre szánná, lemarad és levegő után kapkodva kidől, mert maga alá temeti az ügyvitel, az operatív működ(tet)és. Magyarországon a kkv-k 95-99%-a e-maileket, Excel táblákat használ a legkritikusabb üzleti folyamatai nyilvántartásához, cége irányítására. Pedig az ügyvitelen fogható meg a legtöbb forint!

5+1 hasznos tipp egy olyan vállalkozó számára, aki szeretné jól szervezni a cégét, hogy a szakmai ötleteire koncentrálhasson, kisebb költségekkel üzemeljen és több profitot termeljen. Bármekkora a cég, a káosz megelőzhető vagy kiiktatható!

  1. Nagytakarítás kell! Ha egy cégvezető felismeri, hogy káosz uralja az ügymenetet, már nyert ügye van. Akár egy kockás papíron kezdje el összeírni, milyen lépések, vagyis „munkafolyamatok” mentén dolgozik. Vagy hogyan néz ki egy szerződés életútja (pl. hány munkatárs, partner, lépés, időpont, dokumentum játszik szerepet?). Persze nem kell a teljes működési átalakítást egyszerre végrehajtani, apránként is hatásos ez a módszer. De komoly paradigmaváltással akár néhány hét alatt megszűnhet a sunnyogás, nincs elszalasztott ügyfél, ki nem fizetett díj, elveszett irat... Vannak, akik úgy gondolkodnak: egyszer meg kellene csinálni. Csavarjunk rajta egyet: csak egyszer kell rendbe tenni!
  2. A titkárnő nem automata! A „Mancika hol van? Mit is kell ma leadnunk?” kérdésben illetékesek: Mancika (minden információ tudója), és a cég tulajdonosa (nem tudja, ki milyen feladatot végez éppen). Ha Mancika elmegy szülési vagy betegszabadságra, ki fogja látni és értelmezni a teendők nyilvántartását? És mi van a „kiskirályokkal”, akik így nem helyettesíthetők?! Célszerű és hatékony, ha – mondjuk a repetitív – feladatokban nem a kollégák, hanem a rendszer az automata.
  3. Delegáljon! Ez sokszor bizalmi kérdés, nem ésszerű döntés. De valójában a túlélőcsomag része. Ne akarjon egyszemélyben mindent irányítani, jelölje ki az adott terület felelőseit és tegye egyértelművé a felelősségi köreiket. Akkor arra tud koncentrálni, amivel nagyobb profitot termelhet. A szakértők szerint azon társaságoknál, ahol nincs szervezett munkafolyamat-kezelő (workflow) rendszer, a munkabér 10%-át a semmire – pl. papírtologatásra – költik.
  4. Hagyja jóvá vagy utasítsa el, de ne rekessze meg a folyamatot! Hagyja, hogy egy rugalmas rendszer navigáljon. Tehát, ha megvan az első pontban említett térkép – vagyis a munkafolyamatok lépései –, kérjen fel olyan szakértőt, aki segít ezeket sorrendbe tenni, hozzárendelni a jogköröket-felelősöket-határidőket, ellenőrző pontokat, „nyomkövetőket”.
  5. Szereltessen be riasztókat! A kockás lapra nem fért az ügyek mellé a határidő? Pedig ez az egyik legfontosabb a jó üzletmenetben: ne vesszen a ködbe egyetlen ügy sem. Vagy lehetséges ügyfél. Vagy panasz. Vagy épp a cégen belüli jóváhagyó. Állítson be automatikus jelzőrendszert az érintett munkatársak, felelősök gépeire – pl. alakítson ki olyan iktatórendszert, ami a napi munka során jelez a határidő előtt, az illetékes kollégáknak! Májusban a nemzetközi sajtó hírt adott egy szélhámos által, a Facebook-tól és a Google-től kicsalt összesen 100 millió dollárról. Az eset arra is rávilágít: nem cégmérettől függ, kit, mikor és hogyan érhet komoly veszteség. Egy jól kialakított workflow rendszer biztonságot ad abban is, hogy kizárólag az ellenőrzött, jogos és jóváhagyott számlát fizesse ki.

+1. Rakja ki a puzzle-t és összeáll a kép! Ne munkaerőben (mint itthon a legtöbb vállalkozó), hanem (ahogy pl. Németországban a cégvezetők többsége) munkafolyamatokban gondolkodjon! Ennek kezeléséhez szüksége lesz valamilyen eszközre. Egy jól megválasztott workflow rendszer akár 30% költségmegtakarítást is eredményezhet az ügyvitelében. A kollégák pedig a monoton napi rutinmunka, adminisztráció helyett hasznos feladatokat végezhetnek. A túlterhelt dolgozók helyett alakítson ki egy rendszerbe foglalt, működő gépezetet. Így beosztottjai az elvárt munkafolyamatok mentén végzik feladataikat, teljesen átláthatóan és nyomonkövetéssel: időben jelez a rendszer, annak akinek dolga van az üggyel.

 

###

 

Az xFLOWer cégcsoport 1998-ban alakult, a csoporthoz tartozik a ClickOn Hungary Kft., az xFLOWer Group Kft. és az xFLOWer Corporation Inc. Kezdetben a telekommunikációs szektorban jelentek meg, jelenleg Magyarország meghatározó, hazai és nemzetközi tulajdonú nagyvállalatai használják az xFLOWer workflow rendszert.
A szoftver kifinomult folyamatkezelési és automatizációs képességeinek köszönhetően az xFLOWer segítségével a legtöbb ügyviteli folyamat automatizálható, ezzel csökkenthetők a működési költségek, tehermentesíthetők a vállalkozások munkavállalói is. Nemzetközi terjeszkedésük 2010-ben kezdődött, amikor egy nagyvállalati ügyfél más országokban is az xFLOWert választotta üzleti folyamatai támogatására. Az azóta eltelt időben további nemzetközi ügyfelekkel gyarapodott a klientúra, így bevételük jelentős része exportból származik. Meghatározó nemzetközi nagyvállalatok építenek a csaknem 20 éves xFLOWer megoldásaira, többek között hazai és nemzetközi tulajdonú pénzügyi, távközlési, kereskedelmi és szolgáltató vállalatok. A cégcsoport jelen van többek között az alábbi országokban: Ausztria, Csehország, Hollandia, Lengyelország, Luxemburg, Románia és Szlovákia. A nemzetközi expanzió következő lépcsőjeként az Egyesült Államokban terjeszkednek.

 

További információ: xFLOWer (www.xflower.hu/rolunk) Gordos Koppány, marketing (+36309533316) koppany.gordos@click-on.hu

Közzététel dátuma: 2017 szeptember 21, csütörtök
Publikálásért felelős: B&D Commedia Kft.
Címkék: xFLOWer, vállalatok, kkv, workflow

További sajtóközlemények: B&D Commedia Kft.

Magyarvíz: kánikulában is a piac előtt, környezettudatosan

Két hónap alatt több ásványvíz fogyott, mint tíz éve egész évben

Életmód

Idén egy olaszrizling lett az ország legjobb fehérbora – pedig néhány éve még nem tekintettük prémium fajtának

...

Életmód

Az idén korábban kezdődik a szüret

Ahogyan minden évben, idén is a Csabagyöngyével kezdődik Magyarországon és egész Európában a szüret, hiszen ez a legkorábbi szőlőfajta az északi féltekén.

Életmód

Cég belépés
Cég regisztráció

Friss hírek

Népszerű közlemények

07/24 Az idén korábban kezdődik a szüret
08/07 Megkezdődött a PET Kupa, elindult a Vízipanda!
08/02 Mall.hu: mire figyeljünk a kerti medencék vásárlása és használata során?
07/30 Idén egy olaszrizling lett az ország legjobb fehérbora – pedig néhány éve még nem tekintettük prémium fajtának
08/01 Piacon a polimeráz láncreakcióhoz (PCR) újonnan kifejlesztett Hot-Start (HS) polimeráz technológia
08/01 Spirituális India az akácfák árnyékában
08/01 WWF Túlfogyasztás Világnapja 2018: fordítsuk meg a tendenciát!
08/01 Nyugdíjas mankóra szorulnak a mai fiatalok
08/01 Art of Danube - Budapesten járt a világ leghosszabb dunai képe
08/14 Magyarvíz: kánikulában is a piac előtt, környezettudatosan

Friss címkék

AWP Vadvédő Egyesület Budapest VALYO - Város és Folyó Egyesület vargapincészet olaszrizling országosborverseny borászat csabagyöngye szüret beerides carsharing utazás Európai Környezetvédelmi Ügynökség Víz Keret Irányelv EU Víz Keret Irányelv Nagy Ugrás WWF Nagy Ugrás WWF Nagy Ugrás 2018 vizesélőhely Szemfüles Kft. pislogás alkalmazás egészség szemszárazság Diego Diego Kft. Balatonlelle üzletnyitás Starbucks kávézó Starbucks Debrecen Starbucks Debrecen Starbucks Fórum bevásárlóközpont Starbucks Debrecen Fórum bevásárlóközpont G Data Android féreg ADB féreg Android ADB féreg Android Debug Bridge Android Debug Bridge worm Android Debug Bridge malware ADB.Miner Android USB debugging Varga Pincészet pályázat Varga Máté GINOP Széchenyi 2020 program fejlesztés szőlő bor Csabagyöngye időjárás MOTIMENT Kft. munkaerőpiac Szőnyi Zoltán munkaerőhiány Környezetvédelmi Világnap fenntartható élet műanyag óceán szennyezés környezetszennyezés erdőgazdálkodás természetvédelem erdő JURA KURA kávé kávéfogyasztás kávéfőző eszpresszó HTC U12+ HTC HTC BoomSound HTC • Edge Sense 2 Skybaby energiaital Skybaby Energydrink pin-up

Esküvő információ

Menyasszonyi ruhák, éttermek, fotós, limuzin, nászút ajánlatok: http://eskuvo.rongo.hu

Bridal Mirage

Kézműves esküvői kiegészítők, ahol azt kapsz amit te megálmodsz.

Weigert József esküvői fotós

Weigert József, a Weigert Images alapítója Magyarországon és külföldön egyaránt vállal esküvői fotózást.

Eternity Szalon

Gyönyörű menyasszonyi ruhák széles választéka két szinten az Eternity Szalonban - kedves kiszolgálás, ingyenes próbák, megfizethető árak

LaMariée Budapest

Budapest legnívósabb Premium dealer esküvői ruhaszalonja a világhírű PRONOVIAS márkának és kizárólagos forgalmazója a ROSA CLARA AIRE Barcelona és az ALMANOVIA vadonatúj kollekciójainak!

EsküvőTrend Esküvő Kiállítás Veszprém

Immár 7 alkalommal Veszprém megye legnagyobb esküvő kiállítása több mint 70 kiállítóval! Időpont: 2014. február 8-9. Helyszín: Lovassy László Sport Csarnok (8200 Veszprém, Cserhát lakótelep 11) eskuvotrend.com