Újra itt a nyár! Érdemes megfontoltan frissítőt választani!

Ki gondolná, hogy 1979-ben – közel 40 évvel ezelőtt – mindössze 2 liter ásványvizet ittunk évente, ez a szám jól mutatja, hogy a magyarországi ásványvíz-fogyasztás kezdetben igencsak alacsony volt.

15 éve ez az érték már elérte az 50 litert, most pedig a fogyasztás az európai átlagnál is nagyobb, 126 liter egy évben. A hazai ásványvízpiac egyik meghatározója – a Mizse, a Primavera és Zafír magyar márkák forgalmazója –, a Magyarvíz Kft. 15 éves visszatekintéséből kiderül, hogy az ásványvizek típusaiban és kiszerelésében is jelentős változások történtek, és a megfelelő folyadékbevitel fontossága beépült a köztudatba, a folyadékbeviteli piramis segítségével pedig még az is kiderül, hogy hogyan kerülnek az elbújtatott kalóriák a szervezetünkbe. 

A felnőttek napi vízigénye 2,5-3 liter, amiből kb. 1,5 liter valamilyen ital formájában jut a szervezetünkbe.  A közel 3 literre azért van szükségünk, mert nagyjából ennyit veszítünk el naponta többek között a verejtékezéssel, kivált a nyári időszakban.

Egy felnőtt testének 60 százaléka folyadék, a csecsemőknél ennél is magasabb, míg az idősebbeknél alacsonyabb ez az érték. A kisbabák és az idősek fokozottan veszélyeztetettek nyáron, a kicsik, mert kisebb a testük, így könnyebben kiszáradhatnak, az idősek, mert kevesebb a folyadék a szervezetükben, és szomjúságérzetük alacsony. A szívproblémákkal küzdőknek pedig ajánlott odafigyelni arra, hogy a vízpótlás ásványianyag-tartalmú vízzel történjen. De fontos tudni, hogy az ásványvíz nem csak a szomjúságunkat oltja, hanem segít a kalcium és magnézium pótlásában is.

Hidratáló piramis:  http://www.primaveraviz.hu/primavera-sport

Átlagosan a napi kalóriaszükségletünk 20%-át italok formájában juttatjuk a szervezetünkbe. Ez azt jelenti, hogy egy felnőtt ajánlott napi 2000 kalóriabeviteléből kb. 400-500-at a különböző italok emésztik fel, ezért a kutatók azt javasolják, hogy ezt az értéket mérsékeljük 10 százalékra.  A folyadékbevitelt mutató piramis megmutatja, hogy mennyi „elbújtatott” kalória kerül szervezetünkbe a különféle italok elfogyasztásával nap mint nap.

 „A Mizse vizünk nátriumszegény – az ilyen fajta diétához is kiválóan alkalmas – , kedvező a magnézium és kalcium aránya, eredendően adott lúgossága miatt természetes egyensúlyt képez, nagyon jó ásványianyag-összetételű ásványvíz, ami alkalmas a mindennapi folyadékszükséglet pótlására” – véli Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója.

Az új trendekről Balog Zoltán elmondta: „Érdekesség, hogy megváltozott a palackok méret szerinti kereslete: bár még mindig a 1,5 literes ásványvizek a legkelendőbbek, a piac egyre inkább a kisebb kiszerelések felé tolódik – a Magyar Ásványvíz Szövetség adatai és a miénk szerint is a vásárlók egyre szívesebben választják 0,5 literes palackokat. Míg 15 évvel ezelőtt alig-alig vásárolták ezt a kiszerelést - csupán 1%-ot képviselt a teljes értékesítésből -  ez a szám mostanra közel 40 százalékra nőtt. Véleményem szerint ennek két oka lehet; egyrészt, mert a kisebb kiszerelést praktikusabb magunkkal vinni bárhová is megyünk, másrészt sportoláshoz, mozgáshoz is inkább ezt vesszük magunkhoz.”

Jól látható a szénsavmentes ásványvizek előretörése is. Magyarországon 2002-ben az eladott vizek 79 százaléka szénsavas volt, 2016-ban ez 57 százalékra csökkent. A Mizse vizek forgalmazójánál ez az arány 50-50 százalék.

A Magyarvíz teljes éves forgalma 10 év alatt több mint megháromszorozódott. 2016-ban már 200 millió palackot értékesítettek. A zászlóshajó Mizse egyúttal az egyik legnagyobb ismertséggel rendelkező magyar ásványvíz, amely országos szintű disztribúcióval rendelkezik. Ma minden harmadik vásárló a brandek piacán közel 10%-ot képviselő Mizsét teszi a kosarába.

 ###

A Magyarvíz Kft. 2000-ben alakult, az ásványvíz kitermelése és forgalmazása 2002-ben kezdődött Lajosmizsén. A cég kezdetben döntően sajátmárkás termékeket állított elő és forgalmazott, mára a Primavera mellett két másik márkát is felépített és sikeresen forgalmaz: a Mizse (szénsavas, mentes, enyhe, ízesített variációk) és a Zafír ásványvizeket. A folyamatos fejlesztések és bővítések eredményeként számos szakmai és fogyasztói elismerésben részesültek, mint például a Mizsével a fogyasztók szavazatai alapján elnyert 2012-es és 2013-as Év terméke díj. A vállalat kiemelt figyelmet fordít az egészség megőrzése és a sportolás köré szerveződő megmozdulásokra, ezért természetes ásványvizeivel folyamatosan támogat országos és regionális (pl. futó, triatlon) rendezvényeket, kosárlabda és kerékpáros szervezeteket, valamint kórházakat és egészségügyi intézményeket. A társaság 2016-os árbevétele nettó 6,56 milliárd forint volt, ami 300 millió liter – 200 millió palack – ásványvizet jelent.

 

További információ: Magyarvíz Kft. (http://www.primaveraviz.hu/mizse); Kozák Krisztina, marketing vezető, +36-30/387-5339

Közzététel dátuma: 2017 június 20, kedd
Publikálásért felelős: B&D Commedia Kft.
Címkék: Magyarvíz Kft., Mizse, ásványvíz, vízigény

További sajtóközlemények: B&D Commedia Kft.

Rekord év vagy katasztrófa lesz 2018 a szőlőtermelőknek

Az idei tavasztól tapasztalható időjárás különleges helyzetet teremtett a szőlőtermesztésben országszerte.

Gazdaság

Nehéz munkaerőt szerezni, de még nehezebb megtartani

A KSH 2017-es munkaerőpiaci folyamatok vizsgálata kimutatta, hogy a gazdasági növekedés a korábbinál több területen eredményezett munkaerőhiányt.

Marketing

Skybaby: megérkezett az energiaitalok legújabb generációja

Júniustól új, trendi energiaitalcsaláddal találkozhatnak a vásárlók a hipermarketekben és a MOL benzinkutakon Skybaby néven.

Marketing

Cég belépés
Cég regisztráció

Friss hírek

Népszerű közlemények

05/29 Már most csúcsok dőltek meg az ásványvízfogyasztásban
05/31 Skybaby: megérkezett az energiaitalok legújabb generációja
06/05 Környezetvédelmi Világnap: ne csak ünnepeljünk, cselekedjünk is!
05/31 Százéves erdők Magyarországon
05/31 JURA: Csak a frissen őrölt az igazi
05/31 Megérkezett a HTC legújabb csúcskészüléke, a HTC U12+
06/19 Nehéz munkaerőt szerezni, de még nehezebb megtartani
06/20 Rekord év vagy katasztrófa lesz 2018 a szőlőtermelőknek

Friss címkék

Magyarvíz Kft. ásványvíz Mizse ásványvíz KÜRT KÜRT Zrt. GDPR adatvédelem törvény SeCube Diego Kft. Brno Diego terjeszkedés Ultrabalaton NN Ultrabalaton Badacsonyörs Balaton futóverseny MOTIMENT informatika robotika irodai munkafolyamatok Siemens Press Award 2018 Siemens Press Award Siemens Siemens pályázat regionális újságírói pályázat Siemens újságírói pályázat Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft. ZMJ SEG Automotive Miskolc Uwe Mang DVTK SZÉP kártya OTP SZÉP kártya hosszú hétvége OTP Bank Cafeteria üzletág Széchenyi Pihenőkártya családi pihenés belföldi turizmus Pirin Nemzeti Park Autós Országos Gyorsasági Bajnokság Hankook Racer Cup Hungaroring WTCR – World Touring Car Cup Hankook Racer Cup 2018 BMW E30 Targetex Kft. genomkapcsoló CRISPR/Cas9 rendszer humán kórkép in vivo modell SwitchItOn biotechnológia Pro Natura díj Madas László Erdészeti Erdei Iskola Föld Napja Földművelésügyi Minisztérium Pilisi Parkerdő Zrt. Budatétényi Rózsakert Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ vinyl melegburkolat burkolat WTCR Redbull Ring Halvándorlás Világnapja halvándorlás duzzasztógát gátbontás Gács András-díj matematikai díj egyetemi matematikaoktatás Matematikus hangverseny Röst Gergely Zábrádi Gergely UNESCO Białowieża őserdő

Esküvő információ

Menyasszonyi ruhák, éttermek, fotós, limuzin, nászút ajánlatok: http://eskuvo.rongo.hu

Bridal Mirage

Kézműves esküvői kiegészítők, ahol azt kapsz amit te megálmodsz.

Weigert József esküvői fotós

Weigert József, a Weigert Images alapítója Magyarországon és külföldön egyaránt vállal esküvői fotózást.

Eternity Szalon

Gyönyörű menyasszonyi ruhák széles választéka két szinten az Eternity Szalonban - kedves kiszolgálás, ingyenes próbák, megfizethető árak

LaMariée Budapest

Budapest legnívósabb Premium dealer esküvői ruhaszalonja a világhírű PRONOVIAS márkának és kizárólagos forgalmazója a ROSA CLARA AIRE Barcelona és az ALMANOVIA vadonatúj kollekciójainak!

EsküvőTrend Esküvő Kiállítás Veszprém

Immár 7 alkalommal Veszprém megye legnagyobb esküvő kiállítása több mint 70 kiállítóval! Időpont: 2014. február 8-9. Helyszín: Lovassy László Sport Csarnok (8200 Veszprém, Cserhát lakótelep 11) eskuvotrend.com