Újra itt a nyár! Érdemes megfontoltan frissítőt választani!

Ki gondolná, hogy 1979-ben – közel 40 évvel ezelőtt – mindössze 2 liter ásványvizet ittunk évente, ez a szám jól mutatja, hogy a magyarországi ásványvíz-fogyasztás kezdetben igencsak alacsony volt.

15 éve ez az érték már elérte az 50 litert, most pedig a fogyasztás az európai átlagnál is nagyobb, 126 liter egy évben. A hazai ásványvízpiac egyik meghatározója – a Mizse, a Primavera és Zafír magyar márkák forgalmazója –, a Magyarvíz Kft. 15 éves visszatekintéséből kiderül, hogy az ásványvizek típusaiban és kiszerelésében is jelentős változások történtek, és a megfelelő folyadékbevitel fontossága beépült a köztudatba, a folyadékbeviteli piramis segítségével pedig még az is kiderül, hogy hogyan kerülnek az elbújtatott kalóriák a szervezetünkbe. 

A felnőttek napi vízigénye 2,5-3 liter, amiből kb. 1,5 liter valamilyen ital formájában jut a szervezetünkbe.  A közel 3 literre azért van szükségünk, mert nagyjából ennyit veszítünk el naponta többek között a verejtékezéssel, kivált a nyári időszakban.

Egy felnőtt testének 60 százaléka folyadék, a csecsemőknél ennél is magasabb, míg az idősebbeknél alacsonyabb ez az érték. A kisbabák és az idősek fokozottan veszélyeztetettek nyáron, a kicsik, mert kisebb a testük, így könnyebben kiszáradhatnak, az idősek, mert kevesebb a folyadék a szervezetükben, és szomjúságérzetük alacsony. A szívproblémákkal küzdőknek pedig ajánlott odafigyelni arra, hogy a vízpótlás ásványianyag-tartalmú vízzel történjen. De fontos tudni, hogy az ásványvíz nem csak a szomjúságunkat oltja, hanem segít a kalcium és magnézium pótlásában is.

Hidratáló piramis:  http://www.primaveraviz.hu/primavera-sport

Átlagosan a napi kalóriaszükségletünk 20%-át italok formájában juttatjuk a szervezetünkbe. Ez azt jelenti, hogy egy felnőtt ajánlott napi 2000 kalóriabeviteléből kb. 400-500-at a különböző italok emésztik fel, ezért a kutatók azt javasolják, hogy ezt az értéket mérsékeljük 10 százalékra.  A folyadékbevitelt mutató piramis megmutatja, hogy mennyi „elbújtatott” kalória kerül szervezetünkbe a különféle italok elfogyasztásával nap mint nap.

 „A Mizse vizünk nátriumszegény – az ilyen fajta diétához is kiválóan alkalmas – , kedvező a magnézium és kalcium aránya, eredendően adott lúgossága miatt természetes egyensúlyt képez, nagyon jó ásványianyag-összetételű ásványvíz, ami alkalmas a mindennapi folyadékszükséglet pótlására” – véli Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója.

Az új trendekről Balog Zoltán elmondta: „Érdekesség, hogy megváltozott a palackok méret szerinti kereslete: bár még mindig a 1,5 literes ásványvizek a legkelendőbbek, a piac egyre inkább a kisebb kiszerelések felé tolódik – a Magyar Ásványvíz Szövetség adatai és a miénk szerint is a vásárlók egyre szívesebben választják 0,5 literes palackokat. Míg 15 évvel ezelőtt alig-alig vásárolták ezt a kiszerelést - csupán 1%-ot képviselt a teljes értékesítésből -  ez a szám mostanra közel 40 százalékra nőtt. Véleményem szerint ennek két oka lehet; egyrészt, mert a kisebb kiszerelést praktikusabb magunkkal vinni bárhová is megyünk, másrészt sportoláshoz, mozgáshoz is inkább ezt vesszük magunkhoz.”

Jól látható a szénsavmentes ásványvizek előretörése is. Magyarországon 2002-ben az eladott vizek 79 százaléka szénsavas volt, 2016-ban ez 57 százalékra csökkent. A Mizse vizek forgalmazójánál ez az arány 50-50 százalék.

A Magyarvíz teljes éves forgalma 10 év alatt több mint megháromszorozódott. 2016-ban már 200 millió palackot értékesítettek. A zászlóshajó Mizse egyúttal az egyik legnagyobb ismertséggel rendelkező magyar ásványvíz, amely országos szintű disztribúcióval rendelkezik. Ma minden harmadik vásárló a brandek piacán közel 10%-ot képviselő Mizsét teszi a kosarába.

 ###

A Magyarvíz Kft. 2000-ben alakult, az ásványvíz kitermelése és forgalmazása 2002-ben kezdődött Lajosmizsén. A cég kezdetben döntően sajátmárkás termékeket állított elő és forgalmazott, mára a Primavera mellett két másik márkát is felépített és sikeresen forgalmaz: a Mizse (szénsavas, mentes, enyhe, ízesített variációk) és a Zafír ásványvizeket. A folyamatos fejlesztések és bővítések eredményeként számos szakmai és fogyasztói elismerésben részesültek, mint például a Mizsével a fogyasztók szavazatai alapján elnyert 2012-es és 2013-as Év terméke díj. A vállalat kiemelt figyelmet fordít az egészség megőrzése és a sportolás köré szerveződő megmozdulásokra, ezért természetes ásványvizeivel folyamatosan támogat országos és regionális (pl. futó, triatlon) rendezvényeket, kosárlabda és kerékpáros szervezeteket, valamint kórházakat és egészségügyi intézményeket. A társaság 2016-os árbevétele nettó 6,56 milliárd forint volt, ami 300 millió liter – 200 millió palack – ásványvizet jelent.

 

További információ: Magyarvíz Kft. (http://www.primaveraviz.hu/mizse); Kozák Krisztina, marketing vezető, +36-30/387-5339

Közzététel dátuma: 2017 június 20, kedd
Publikálásért felelős: B&D Commedia Kft.
Címkék: Magyarvíz Kft., Mizse, ásványvíz, vízigény

További sajtóközlemények: B&D Commedia Kft.

KIS CÉG KIS KÁOSZ, NAGY CÉG NAGY KÁOSZ? NEM A MÉRET A LÉNYEG!

5+1 TIPP A SIKERÉRT: NAGYVÁLLALATI MEGOLDÁSOK KKV-KNAK

IT/Telekom

Primavera: már a reptéren és a kifutópályán is

A Magyarvíz sikeres első félévet zárt, és a nyár is jól alakult

Egyéb

Hét plusz egy hasznos tipp tetőfelújítóknak

Az idei nyár is bővelkedik viharokban, amik a háztetőket sem kímélik, megrongálódott tetők miatt gyakoriak a súlyos beázások is.

Egyéb

Cég belépés
Cég regisztráció

Friss hírek

Népszerű közlemények

08/28 Webbeteg: Oviból suliba - Készüljünk fel az iskolakezdésre!
08/28 OTP Nyugdíjpénztár - Mi lesz a pénzünkkel, ha már nem leszünk?
08/28 Mérföldkő a Belize Korallzátony és tengereink védelmében
08/28 CCHR: Captagon - a Közel-Kelet drogja
08/30 Primavera: már a reptéren és a kifutópályán is
09/21 KIS CÉG KIS KÁOSZ, NAGY CÉG NAGY KÁOSZ? NEM A MÉRET A LÉNYEG!

Friss címkék

óvoda Belize Korallzátony WWF olajfúrás olajkitermelés Országos Pszichiátriai és Addiktológiai Intézet alvászavar öngyilkosság öngyilkossági kísérlet Hankook Racer Cup Slovakiaring Autós Országos Gyorsasági Bajnokság Csuti László Somogyi Márk DERKE Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület közösségi közlekedés International Business Awards NNG Kft. autóipari szoftverbeszállító navigáció kiberbiztonság autógyártó NNG navigáció Siemens Press Award 2017 digitalizáció negyedik ipari forradalom Terrán Tetőcserép viharálló tető tetőfelújítás védikus tűzáldozat Bharata Kultúrtér Rahul Acharya táncelőadás klasszikus táncelőadás templomi tánc Leveles Zoltán India szexszimbólum Marilyn Monroe pszichiáter barbiturát pszichoanalízis Hardbike Hardbike 2017 kerékpáros teljesítménytúra teljesítménytúra G DATA malware vírusvédelem adatvédelem . zsarolóvírus ransomware Poweliks túlfogyasztás világnapja túlfogyasztás világnapja 2017 fogyasztásnövekedés fenntarthatóság éghajlatváltozás Mátrai Erőmű szénerőmű lignit Európai Unió WWF Magyarország levegőminőség környezetvédelem szénenergia OTP Egészségpénztár magán-egészségügy gyógyászati segédeszköz EY online számlabekötés NAV IT fejlesztés Kiss Norbert kamion Eb Hungaroring Tankpool24-Mercedes Blancpain GT Series

Esküvő információ

Menyasszonyi ruhák, éttermek, fotós, limuzin, nászút ajánlatok: http://eskuvo.rongo.hu

Bridal Mirage

Kézműves esküvői kiegészítők, ahol azt kapsz amit te megálmodsz.

Weigert József esküvői fotós

Weigert József, a Weigert Images alapítója Magyarországon és külföldön egyaránt vállal esküvői fotózást.

Eternity Szalon

Gyönyörű menyasszonyi ruhák széles választéka két szinten az Eternity Szalonban - kedves kiszolgálás, ingyenes próbák, megfizethető árak

LaMariée Budapest

Budapest legnívósabb Premium dealer esküvői ruhaszalonja a világhírű PRONOVIAS márkának és kizárólagos forgalmazója a ROSA CLARA AIRE Barcelona és az ALMANOVIA vadonatúj kollekciójainak!

EsküvőTrend Esküvő Kiállítás Veszprém

Immár 7 alkalommal Veszprém megye legnagyobb esküvő kiállítása több mint 70 kiállítóval! Időpont: 2014. február 8-9. Helyszín: Lovassy László Sport Csarnok (8200 Veszprém, Cserhát lakótelep 11) eskuvotrend.com