DERKE: Sajtóközlemény a 2-es villamos beindításával tervezett vonalhálózati módosításokról

Egyesületünk örömmel veszi, hogy hosszú idő után végre február 26-án tesztüzem keretében, elindul a debreceni 2-es villamos.

Bízunk benne, hogy az utazóközönség nagy megelégedéssel fogja használni Debrecen város legújabb kötöttpályás viszonylatát. Ugyanakkor aggodalomra ad okot, hogy a tervezett módosítások csak most, kevesebb mint három héttel a tervezett indulás előtt kerültek nyilvánosan ismertetésre. Ilyen rövid idő alatt nemcsak a megfelelő mélységű társadalmi párbeszéd lefolytatása lehetetlen, hanem az utazóközönség korrekt tájékoztatása is. Továbbra is rendkívül fontosnak tarjuk, hogy az utazóközönség számára legyen lehetőség érdemi észrevételeket tenni. Ennek függvényében pedig, még a márciusi határidő előtt el lehessen végezni a szükséges korrekciókat. A nyilvánosságra hozott módosítások legnagyobb problémája, hogy nem kínál elfogadható lehetőséget az átszállásra a kötöttpályás hálózat vonalai és az autóbusz-vonalak között. Azon utasok számára sem, akiknek eddig is át kellett szállni, és azok számára sem, akik a változások miatt kényszerülnek majd erre. Ennek három komoly oka is van. Az átszállást biztosító megállóhelyek hiányoznak, - a jelenleg (31/32-es buszok) alkalmazotthoz képest - a 2-es villamosnál ritkább csúcsidei követési idők kerülnek alkalmazásra és a menetrendek rendszer szintű szintű összehangolásának hiánya. Az átszállás csak akkor nem okoz szolgáltatási színvonal csökkenést, ha azért nem kell az utasoknak többet fizetni, - az összehangolt menetrendek révén - nagyon rövid várakozást és minimális gyaloglást igényel. Ezen feltételek biztosítása érdekében feltétlenül szükségesnek látjuk az átszállási csomópontok felülvizsgálatát. Villamoshoz közeli, jobb elhelyezkedésű autóbusz-megállók kialakítására van szükség a Kistemplomnál, a Kölcsey Központnál és a Böszörményi úton. Biztatónak tartjuk, hogy a hétfői sajtótájékoztatón a Böszörményi úton és a Kölcsey Központnál, (általunk is javasolt) buszmegállók tervei bemutatásra kerültek. Azonban ezek még nem épültek meg! Ellenben mind a három átszállási kapcsolat megléte elengedhetetlen feltétele a 2-es villamos kapcsolatainak javításához. Az átszállás nem többletszolgáltatás! Az utasok nem a gyaloglásért és a várakozásért fizetnek! Ezért az átszállást biztosító megállók kiépítése mellett elengedhetetlennek tartjuk - az átszállások számától független - időalapú jegy bevezetését! Az valóban igaz, hogy az utasok több mint négyötöde bérlettel utazik, azonban ez nem indok, hanem következmény. A jelenlegi tarifarendszer komoly hiányossága ez, hiszen az alkalmanként jeggyel utazók számára az átszállás irreálisan magas utazási költséget jelentene, amit csak nagyon kevesen vállalnak be. Az időalapú jegyek bevezetése nem csak a jeggyel utazók számának növelésére lenne alkalmas, hanem lényegesen gazdaságosabb vonalhálózat kialakítását tenné lehetővé a kapacitások egyenletes elosztása révén. Az egyes menetrendi módosításokkal kapcsolatos részletes észrevételeinket közleményünkhöz mellékeltük. A leginkább problémásnak a 10/10Y/10A autóbuszok és 25/25Y autóbuszok vonalvezetésének módosítását látjuk. Biztosak vagyunk benne, hogy amennyiben - fent leírt és mellékelt - javaslatainkat nem veszik figyelembe, akkor az utazóközönség jelentős része számára a 2-es villamosvonal beindulása több kedvezőtlen hatással fog járni, mint előnnyel. Ez pedig komolyan beárnyékolhatja a villamos nyújtotta előnyöket. Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület Debrecen, 2014. február 11. • További DMJV és DKV részére 2013. szeptemberében átadott csatolmányok letöltése: o Átszállási kapcsolatok elemzése (6.8 MB): http://www.derke.hu/sites/default/files/DERKE_halozat_szempontok_V1.0.pdf o Hálózat kialakításának általános szempontjai (8 MB): http://www.derke.hu/sites/default/files/Altalanos_koncepcioV1.1-2013-09-19.pdf • Utasok számára készített általános tájékoztatók a 2-es villamos hatásairól: o Élet a 2-es villamos után - 1. rész: Átalakulás, de hogyan? (http://www.derke.hu/node/530) o Élet a 2-es villamos után - 2. rész: Átszállás, gyaloglás, várakozás? (http://www.derke.hu/node/533)

Közzététel dátuma: 2014 február 11, kedd
Publikálásért felelős: rongo.hu
Címkék: DERKE, Debrecen, villamos, Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület, DKV

További sajtóközlemények: rongo.hu

WWF Magyarország: vizeink fele sem egészséges!

Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség ma publikált jelentése szerint vizeink állapota lehangoló: jelenleg az európai felszíni vizek csupán 40%-a egészséges.

Egyéb

Starbucks kávézó nyílt Debrecenben

A Fórum bevásárlóközpontban nyitott üzlettel együtt 21 magyarországi taggal rendelkezik a világhírű kávézólánc.

Marketing

G Data: Felfedezték az első androidos férget

Jelentős kárt tehet a mobilokban az első androidos féreg, amely egy nyitva felejtett hibakereső interfészen keresztül juthat be készülékbe.

IT/Telekom

Cég belépés
Cég regisztráció

Friss hírek

Népszerű közlemények

06/26 300 millió forint támogatást kap a Varga Pincészet
07/03 Ha a szemünk a legfontosabb érzékszervünk, vajon miért nem védjük jobban?
06/20 Rekord év vagy katasztrófa lesz 2018 a szőlőtermelőknek
06/28 Starbucks kávézó nyílt Debrecenben
07/03 WWF Magyarország: vizeink fele sem egészséges!
06/28 G Data: Felfedezték az első androidos férget
07/03 Megnyílt a századik Diego üzlet Magyarországon
07/16 Az eddigieknél kényelmesebben és olcsóbban juthatunk ki vele a reptérre és minden negyedik ember kipróbálná

Friss címkék

Széchenyi 2020 program fejlesztés szőlő bor Csabagyöngye időjárás MOTIMENT Kft. munkaerőpiac Szőnyi Zoltán munkaerőhiány Környezetvédelmi Világnap WWF fenntartható élet műanyag óceán szennyezés környezetszennyezés erdőgazdálkodás természetvédelem erdő JURA KURA kávé kávéfogyasztás kávéfőző eszpresszó HTC U12+ HTC HTC BoomSound HTC • Edge Sense 2 Skybaby energiaital Skybaby Energydrink pin-up Mizse Magyarvíz Kft. ásványvíz Mizse ásványvíz KÜRT KÜRT Zrt. GDPR adatvédelem törvény SeCube Brno terjeszkedés Ultrabalaton NN Ultrabalaton Badacsonyörs Balaton futóverseny MOTIMENT informatika robotika irodai munkafolyamatok Siemens Press Award 2018 Siemens Press Award Siemens Siemens pályázat regionális újságírói pályázat Siemens újságírói pályázat Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft. ZMJ SEG Automotive Miskolc Uwe Mang DVTK SZÉP kártya OTP SZÉP kártya hosszú hétvége OTP Bank Cafeteria üzletág Széchenyi Pihenőkártya családi pihenés belföldi turizmus Pirin Nemzeti Park Autós Országos Gyorsasági Bajnokság Hankook Racer Cup Hungaroring WTCR – World Touring Car Cup Hankook Racer Cup 2018 BMW E30

Esküvő információ

Menyasszonyi ruhák, éttermek, fotós, limuzin, nászút ajánlatok: http://eskuvo.rongo.hu

Bridal Mirage

Kézműves esküvői kiegészítők, ahol azt kapsz amit te megálmodsz.

Weigert József esküvői fotós

Weigert József, a Weigert Images alapítója Magyarországon és külföldön egyaránt vállal esküvői fotózást.

Eternity Szalon

Gyönyörű menyasszonyi ruhák széles választéka két szinten az Eternity Szalonban - kedves kiszolgálás, ingyenes próbák, megfizethető árak

LaMariée Budapest

Budapest legnívósabb Premium dealer esküvői ruhaszalonja a világhírű PRONOVIAS márkának és kizárólagos forgalmazója a ROSA CLARA AIRE Barcelona és az ALMANOVIA vadonatúj kollekciójainak!

EsküvőTrend Esküvő Kiállítás Veszprém

Immár 7 alkalommal Veszprém megye legnagyobb esküvő kiállítása több mint 70 kiállítóval! Időpont: 2014. február 8-9. Helyszín: Lovassy László Sport Csarnok (8200 Veszprém, Cserhát lakótelep 11) eskuvotrend.com