DERKE: Sajtóközlemény a 2-es villamos beindításával tervezett vonalhálózati módosításokról

Egyesületünk örömmel veszi, hogy hosszú idő után végre február 26-án tesztüzem keretében, elindul a debreceni 2-es villamos.

Bízunk benne, hogy az utazóközönség nagy megelégedéssel fogja használni Debrecen város legújabb kötöttpályás viszonylatát. Ugyanakkor aggodalomra ad okot, hogy a tervezett módosítások csak most, kevesebb mint három héttel a tervezett indulás előtt kerültek nyilvánosan ismertetésre. Ilyen rövid idő alatt nemcsak a megfelelő mélységű társadalmi párbeszéd lefolytatása lehetetlen, hanem az utazóközönség korrekt tájékoztatása is. Továbbra is rendkívül fontosnak tarjuk, hogy az utazóközönség számára legyen lehetőség érdemi észrevételeket tenni. Ennek függvényében pedig, még a márciusi határidő előtt el lehessen végezni a szükséges korrekciókat. A nyilvánosságra hozott módosítások legnagyobb problémája, hogy nem kínál elfogadható lehetőséget az átszállásra a kötöttpályás hálózat vonalai és az autóbusz-vonalak között. Azon utasok számára sem, akiknek eddig is át kellett szállni, és azok számára sem, akik a változások miatt kényszerülnek majd erre. Ennek három komoly oka is van. Az átszállást biztosító megállóhelyek hiányoznak, - a jelenleg (31/32-es buszok) alkalmazotthoz képest - a 2-es villamosnál ritkább csúcsidei követési idők kerülnek alkalmazásra és a menetrendek rendszer szintű szintű összehangolásának hiánya. Az átszállás csak akkor nem okoz szolgáltatási színvonal csökkenést, ha azért nem kell az utasoknak többet fizetni, - az összehangolt menetrendek révén - nagyon rövid várakozást és minimális gyaloglást igényel. Ezen feltételek biztosítása érdekében feltétlenül szükségesnek látjuk az átszállási csomópontok felülvizsgálatát. Villamoshoz közeli, jobb elhelyezkedésű autóbusz-megállók kialakítására van szükség a Kistemplomnál, a Kölcsey Központnál és a Böszörményi úton. Biztatónak tartjuk, hogy a hétfői sajtótájékoztatón a Böszörményi úton és a Kölcsey Központnál, (általunk is javasolt) buszmegállók tervei bemutatásra kerültek. Azonban ezek még nem épültek meg! Ellenben mind a három átszállási kapcsolat megléte elengedhetetlen feltétele a 2-es villamos kapcsolatainak javításához. Az átszállás nem többletszolgáltatás! Az utasok nem a gyaloglásért és a várakozásért fizetnek! Ezért az átszállást biztosító megállók kiépítése mellett elengedhetetlennek tartjuk - az átszállások számától független - időalapú jegy bevezetését! Az valóban igaz, hogy az utasok több mint négyötöde bérlettel utazik, azonban ez nem indok, hanem következmény. A jelenlegi tarifarendszer komoly hiányossága ez, hiszen az alkalmanként jeggyel utazók számára az átszállás irreálisan magas utazási költséget jelentene, amit csak nagyon kevesen vállalnak be. Az időalapú jegyek bevezetése nem csak a jeggyel utazók számának növelésére lenne alkalmas, hanem lényegesen gazdaságosabb vonalhálózat kialakítását tenné lehetővé a kapacitások egyenletes elosztása révén. Az egyes menetrendi módosításokkal kapcsolatos részletes észrevételeinket közleményünkhöz mellékeltük. A leginkább problémásnak a 10/10Y/10A autóbuszok és 25/25Y autóbuszok vonalvezetésének módosítását látjuk. Biztosak vagyunk benne, hogy amennyiben - fent leírt és mellékelt - javaslatainkat nem veszik figyelembe, akkor az utazóközönség jelentős része számára a 2-es villamosvonal beindulása több kedvezőtlen hatással fog járni, mint előnnyel. Ez pedig komolyan beárnyékolhatja a villamos nyújtotta előnyöket. Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület Debrecen, 2014. február 11. • További DMJV és DKV részére 2013. szeptemberében átadott csatolmányok letöltése: o Átszállási kapcsolatok elemzése (6.8 MB): http://www.derke.hu/sites/default/files/DERKE_halozat_szempontok_V1.0.pdf o Hálózat kialakításának általános szempontjai (8 MB): http://www.derke.hu/sites/default/files/Altalanos_koncepcioV1.1-2013-09-19.pdf • Utasok számára készített általános tájékoztatók a 2-es villamos hatásairól: o Élet a 2-es villamos után - 1. rész: Átalakulás, de hogyan? (http://www.derke.hu/node/530) o Élet a 2-es villamos után - 2. rész: Átszállás, gyaloglás, várakozás? (http://www.derke.hu/node/533)

Közzététel dátuma: 2014 február 11, kedd
Publikálásért felelős: rongo.hu
Címkék: DERKE, Debrecen, villamos, Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület, DKV

További sajtóközlemények: rongo.hu

Megérkezett a HTC Vive Focus Plus VR headset

A HTC VIVE új VR és 5G eszközökkel is jelentkezik az MWC-n

IT/Telekom

A Duna úgy megy, ahogy ő akarja

Nem kérdés, hogy természetes vizeinket meg kell őrizni a jövő generációi számára, hiszen a víz létünk alapja.

Egyéb

Tudatos huszonévesekkel bővült tavaly az OTP Nyugdíjpénztár tagállománya

Rekordösszegű tagi befizetéssel, mintegy 5 milliárd forintos vagyonbővüléssel és fiatalodó tagállománnyal zárta a piac első számú szereplője a 2018-as évet.

Gazdaság

Cég belépés
Cég regisztráció

Friss hírek

Népszerű közlemények

02/25 A Duna úgy megy, ahogy ő akarja
03/05 A Mizse harmadszor is kiérdemelte Az Év Terméke Díjat
03/14 Aranyesőt hozott a tavasz a Varga Pincészetnek
02/25 Megérkezett a HTC Vive Focus Plus VR headset

Friss címkék

szemfülesapplikció G DATA DeepRay gépi tanulás machine learning vírusvédelem felhőalapú védelmi technológia magatartás-alapú védelem billentyűzetnaplózás keylogger exploit protection billentyűzetvédelem zsarolásvédelem titkosító kártevő neurális háló Csarna-völgy Ipoly-Erdő Zrt. fokozottan védett erdő vargapincészet vargabor újbor újborverseny aranymetszés sauvignonblanc beerides carsharing frankfurt berlin szemfülesszoftver pislogás monitor magyarvízkft primavera mizse ásványvíz Magyarvíz Kft. Mizse Primavera ásványvíz OTP SZÉP kártya OTP Pénztárszolgáltató VargaPincészet VargaBor VargaPincészet25éves Olaszrizling Aranymetszés VargaMáté VargaPéter infografika medve infografika medve észlelés túrázás medveészlelés Borsodi Sörgyár doboztöltőgépsor kapacitásbővítés Molson Coors hatékonyságnövelés sörgyár Víz Keretirányelv Európai Unió Makai György Autós Országos Gyorsasági Bajnokság Hankook Racer Cup Hungaroring HRC HRC 2018 Hankook E30 Racer Cup Swift Racer Cup Hankook Racer Cup 2018 NNG C++ Grand Prix NNG C++ Grand Prix NNG C++ Grand Prix 2018 NNG C++ verseny programozó verseny NNG C++ Grand Prix programozóverseny nyugdíj öngondoskodás nyugdíjpénztár OTP Nyugdíj Mentor Program

Esküvő információ

Menyasszonyi ruhák, éttermek, fotós, limuzin, nászút ajánlatok: http://eskuvo.rongo.hu

Bridal Mirage

Kézműves esküvői kiegészítők, ahol azt kapsz amit te megálmodsz.

Weigert József esküvői fotós

Weigert József, a Weigert Images alapítója Magyarországon és külföldön egyaránt vállal esküvői fotózást.

Eternity Szalon

Gyönyörű menyasszonyi ruhák széles választéka két szinten az Eternity Szalonban - kedves kiszolgálás, ingyenes próbák, megfizethető árak

LaMariée Budapest

Budapest legnívósabb Premium dealer esküvői ruhaszalonja a világhírű PRONOVIAS márkának és kizárólagos forgalmazója a ROSA CLARA AIRE Barcelona és az ALMANOVIA vadonatúj kollekciójainak!

EsküvőTrend Esküvő Kiállítás Veszprém

Immár 7 alkalommal Veszprém megye legnagyobb esküvő kiállítása több mint 70 kiállítóval! Időpont: 2014. február 8-9. Helyszín: Lovassy László Sport Csarnok (8200 Veszprém, Cserhát lakótelep 11) eskuvotrend.com